Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
968,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مجموعه مهندسی كشاورزی " با موضوع " توانمند سازی جامعه از طریق فنآوری مناسب: حفظ توسعه ی پایدار " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
توانمند سازی جامعه از طریق فنآوری مناسب: حفظ توسعه ی پایدار
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Procedia Environmental Sciences
سال انتشار
2013
کد محصول
1011221
تعداد صفحات انگليسی
10
تعداد صفحات فارسی
12
قیمت بر حسب ریال
968,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



 Abstract

Rural communities are the major entities in developing and third-world countries. While outsiders want to develop local community, they should develop the local conditions and sustain the result. In order to get sustainability among rural communities, technology become a booster to reach it. However, the success rate of many community development projects result only compare between “before” and after condition of technology implementation. Furthermore, when its result reaches sustainable condition of community development, many communities can not further maintain as well as develop their sustainable development because low level of empowerment. This paper attemped to develop conceptual framework how to reach the sustainable development in a community which was strengthened through the implementation of appropriate technology in order to reach empowerment. The framework will be constructed through literature survey and then combined with several sample cases to provide a comprehensive discussion. This paper concluded that empowerment was the next shape of sustainable development. Three stages of community development were revealed. Appropriate technology can be positioned as the bridging point in reaching empowerment of rural communities. By looking at previous efforts which treated sustainable development as the final purpose of community development projects, this paper gave new lights how to reach beyond it. Empowering rural communities, sustaining their sustainable development

چکیده

جوامع روستایی نقش مهمی در کشورهای در حال توسعه و جهان سوم دارند. بیگانگان] یعنی کسانی که خارج از جامعه روستایی قرار دارند[ در حین اینکه قصد توسعه جوامع روستایی را دارند می بایستی شرایط محلی را  توسعه و نتیجه را تدام بخشند. به منظور دستیابی به  پایداری در بین جوامع روستایی، باید از تکنولوژی کمک گرفت. به هر حال موفقیت پروژه های جوامع روستایی را می توان قبل وبعد از استفاده از تکنولوژی با هم مقایسه کرد و تفاوت را دید. علاوه بر این، در زمانی که جوامع به توسعه پایدار نمی رسند به دلیل سطح پایین توانمندسازی نمی توانند آن را حفظ کنند. این مقاله تلاش دارد تا چارچوبی مفهومی برای دستیابی به توسعه ی پایدار در یک  جامعه از طریق اجرای تکنولوژی ارائه کند. این چارچوب از طریق بررسی مقالات مربوطه ایجاد شده و سپس با نمونه های موردی برای انجام یک بحث جامع ترکیب می شود. این مقاله نتیجه گرفته است که توانمند سازی شکل جدیدی از توسعه ی پایدار است. توسعه ی جامعه سه مرحله دارد. فنآوری وتکنولوژی مناسب می توانند توانمند سازی جوامع روستایی را تسریع کنند. با بررسی تلاشهای گذشته در زمینه ی توسعه ی روستایی این مقاله دریافت که توانمندسازی جوامع روستایی توسعه ی پایدار را تضمین می کند.

-1مقدمه

توانمند سازی جامعه یک روش قدرتمند برای حل مشکلات بیشتر جوامع است (1). نکته ی اصلی بیشتر پروژه های توسعه، شیوه ی نگریستن به تلاشهای آنها برای توسعه ی جوامع روستایی ست. اغلب پروژه ها به بهترین شکل ممکن به نتیجه می رسند اما تعداد کمی از آنها توسعه ی پایدار را تضمین می کنند. در حالی که بیگانگان] یعنی کسانی که بیرون از جامعه روستایی قرار دارند[توسعه ی جوامع محلی را خواستارند آنها باید در ابتدا شرایط محلی را بهبود دهند. به هر حال زمانی که شرایط توسعه ی پایدار فراهم شد، بیشتر جوامع نمی توانند توسعه ی پایدار را حفظ کنند زیرا سطح توانمند سازی آنها پایین است. Ferguson (2) بیان داشت که معنی اصلی توانمندسازی فرایندهای تغییر یک جامعه است. به منظور تسریع این فرایندها، تکنولوژی راهگشا خواهد بود (3). بیشتر دولت ها، کسب و کارها و جامعه های در حال توسعه و توسعه یافته تلاش دارند که تکنولوژیهای کارا و متناسب با محدودیت های محلی را توسعه دهند (4). در گذشته، Teitel (5) بیان کرد که کشورهای در حال توسعه و جهان سوم با مشکل استفاده از تکنولوژی در توسعه ی روستایی مواجه اند. به هر حال میزان موفقیت بیشتر پروژه های توسعه را فقط می توان با مقایسه شرایط پیش و پس از ورود تکنولوژی به فرایندهای توسعه مقایسه کرد. از آن جایی که فرصت در اجرای تکنولوژی مناسب در توسعه جامعه برای رسیدن به توسعه پایدار نقش مهمی دارد، جوامع محلی با استفاده از توانمند سازی می توانند در کوتاه ترین فرصت به آن برسند. بنابراین این مطالعه پاسخ سوالات زیر را بررسی می کند  



این مقاله ترجمه شده مجموعه مهندسی كشاورزی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



Community empowerment
Community development
Sustainable development
Appropriate technology

ثبت سفارش جدید