Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
968,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی صنايع " با موضوع " یک روش مبتنی بر نظریه‌ی بازی در زنجیره‌ی تأمین خریدار-فروشنده " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
یک روش مبتنی بر نظریه‌ی بازی در زنجیره‌ی تأمین خریدار-فروشنده
نویسنده/ناشر/نام مجله :
European Journal of Operational Research
سال انتشار
2009
کد محصول
1011466
تعداد صفحات انگليسی
7
تعداد صفحات فارسی
23
قیمت بر حسب ریال
968,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
606 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



Abstract

In this paper, several seller–buyer supply chain models are proposed which incorporate both cost factors as well as elements of competition and cooperation between seller and buyer. We assume that unit marketing expenditure and unit price charged by the buyer influence the demand of the product being sold. The relationships between seller and buyer will be modeled by non-cooperative and cooperative games, respectively. The non-cooperative game is based on the Stackelberg strategy solution concept, where we consider separately the case when the seller is the leader (Seller-Stackelberg) and also when the buyer is the leader (Buyer-Stackelberg). Pareto efficient solutions will be provided for the cooperative game model. Numerical examples presented in this paper, including sensitivity analysis of some key parameters, will compare the results between different models considered

چکیده

در این مقاله قصد داریم چندین مدل زنجیره‌ی تأمین فروشنده-خریدار را ارائه دهیم؛ در این مدل‌ها از فاکتورهای هزینه ای و المان‌های رقابت و مشارکت بین فروشنده و خریدار استفاده شده است. فرض بر آن است که هزینه‌ی بازاریابی به ازای هر واحد و قیمت واحد که خریدار آن را پرداخت می‌کند، به ترتیب به وسیله‌ی بازی‌های مشارکتی و غیر مشارکتی مدل سازی شده است. بازی غیر مشارکتی، یک بازی مبتنی بر مفهوم راهکار استراتژی استکلبرگ بوده که در آن، فروشنده نقش یک کار فرما (فروشنده-استکلبرگ) و خریدار نقش رهبر (خریدار-استکلبرگ) را بازی می‌کند. راهکارهای کارآمد پارتو نیز برای مدل بازی مشارکتی ارائه خواهد شد. مثال‌های عددی که در این مقاله ارائه شده است، شامل تحلیل حساسیت بعضی از پارامترهای کلیدی بوده که به مقایسه‌ی نتایج بین مدل‌های مختلف می‌پردازند.

1-مقدمه

یک زنجیره‌ی تأمین فروشنده-خریدار را می‌توان به عنوان یک تولید کننده‌ای در نظر گرفت که محصولاتش را به صورت عمده به یک فروشنده فروخته و این فروشنده نیز به نوبه‌ی خود این محصولات را به مصرف کننده می‌فروشد (یانگ و ژائو، 2006، چن و همکاران 2006، دیا و همکاران 2005). در این راستا، اصطلاح فروشنده، تأمین کننده و تولید کننده به معنای همان فروشنده هستند. به طور دیگر، از واژه‌ی فروشنده برای نمایش یک خریدار نیز استفاده می‌شود. در این مقاله، برای سهولت، از اصطلاحات خریدار و فروشنده استفاده می‌شود....


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی صنايع در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی صنايع در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Cooperative and non-cooperative game
theory
Marketing

ثبت سفارش جدید