Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,083,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی عمران " با موضوع " مدلسازی نشست بتن آماده با استفاده از الگوریتم های ژنتیکی همراه با آموزش شبکه های عصبی مصنوعی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
مدلسازی نشست بتن آماده با استفاده از الگوریتم های ژنتیکی همراه با آموزش شبکه های عصبی مصنوعی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Expert Systems with Applications
سال انتشار
2015
کد محصول
1011932
تعداد صفحات انگليسی
9
تعداد صفحات فارسی
25
قیمت بر حسب ریال
1,083,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
935 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

در این مقاله مزیت ترکیب دو تکنیک هوش محاسباتی الهام گرفته از طبیعت یعنی شبکه های عصبی مصنوعی(ANN) و الگوریتم های ژنتیکی(GA) برای مدلسازی نشست بتن آماده(RMC) مورد بررسی قرار می‏گیرد، اجزاء سازنده بتن آماده عبارتند از: سیمان، خاکستر بادی، ماسه، مصالح درشت دانه، افزونه و نسبت چسب مایه/ آب. در متدلوژی از توانایی تقریب تابع عمومی شبکه عصبی مصنوعی برای درک رابطه دقیق بین متغیرهای ورودی و خروجی، توانایی جستجوی تصادفی الگوریتم های ژنتیکی برای شکل‏گیری اوزان، ارزشها و تورشهای بهینه اولیه شبکه عصبی مصنوعی ، حداقل‏سازی احتمال درگیر شدن شبکه عصبی با کمینه‏ های موضعی و همگرایی آرام به بهینه سازی مطلق استفاده می‏شود. عملکرد مدل هیبریدی( الگوریتم های ژنتیکی و شبکه عصبی مصنوعی) به وسیله 6 پارامترآماری مختلف با شبکه عصبی انتشار معکوس(BPNN) مقایسه می‏شود. مطالعات انجام شده نشان می‏دهند که با استفاده از ترکیب شبکه عصبی مصنوعی و الگوریتمهای ژنتیکی، همگرایی سرعت شبکه عصبی مصنوعی و دقت پیش بینی آن افزایش می‏یابد. یادگیری مدل هیبریدی برای پیش بینی نشست بتن در هنگام تعیین نسبتهای اختلاط بتن بدون انجام تستهای متعدد بر روی تناسبهای مختلف مخلوط بتن سودمند است.

1-مقدمه

به طور عمده از روابط ریاضی برای توصیف رفتار مواد بتن استفاده می‏شود که به شکل فرمولهای تجربی در دسترس هستند و از نتایج مربوط به تحقیقات به دست می‏آیند. اگرچه این روابط تجربی به شکل معادلات رگرسیون و برای به دست آوردن ویژگیهای خاص بتن مورد استفاده قرار می‏گیرند ولی با این حال محققان به سختی آنها را برای مدلسازی مسائلی به کار می‏برند که حاوی متغیرهای مستقل هستند زیرا تعاملات مربوط به متغیرهای مزبور ناشناخته و پیچیده می‏باشند. در چنین مواردی تکنیک سنتی رگرسیون برای ایجاد دقت مورد انتظار و قابلیت پیش بینی با شکست مواجه می‏شود. در طول چند دهه گذشته محققان از ابزار محاسباتی الهام گرفته شده از طبیعت یعنی شبکه عصبی مصنوعی(ANN) برای مدلسازی مسائل در جهان واقعی به دلیل توانایی آن در کنترل روابط متقابل بین داده های ورودی و خروجی ناشناخته، غیرخطی و بسیار پیچیده استفاده می‏کردند....
میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی عمران در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران در زمینه کلمات کلیدی زیر است:





Artificial Neural Networks
Genetic algorithms
Back-propagation algorithm

ثبت سفارش جدید