Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
968,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " روانشناسی " با موضوع " فرآیند بستری شدن از دیدگاه بیماران و متخصصین مراقبت های بهداشتی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
فرآیند بستری شدن از دیدگاه بیماران و متخصصین مراقبت های بهداشتی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Social Science & Medicine
سال انتشار
2003
کد محصول
1011933
تعداد صفحات انگليسی
6
تعداد صفحات فارسی
14
قیمت بر حسب ریال
968,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

بستری شدن به اندازه کافی و در زمان مناسب مسئله ای مهم در اکثر کشورهاست. مطالعاتی که تاکنون انجام شده اند به صورت تخصصی نحوه بستری شدن و انقضای آن را بررسی کرده ولی به نظرات بیماران در این خصوص توجهی نکرده اند. هدف این مقاله مقطعی دستیابی به دیدگاه بیماران درباره منقضی بودن یا نبودن بستری شدن و ارزیابی توافق میان پاسخ های بیماران و پاسخ های متخصصین مراقبت های بهداشتی است. این مطالعه در بخش بازتوانی بیمارستان دانشگاه ژنو در سوییس انجام شده است. بیماران در روز مصاحبه نظرات خود را راجع به بستری شدن اعلام کرده و برای توجیه بستری شدن خود دلایلی بیان کرده اند، همچنین در صورت مخالفت با بستری شدن نام مکانی را که به جای بیمارستان باید به آن جا فرستاده شوند ذکر کرده اند. ارائه دهندگان خدمات بهداشتی هم همین سوالات را پاسخ دادند. دویست و پنجاه و چهار بیمار درباره 314 روز کاری بیمارستان نظر داده اند. فقط 20 روز کاری بیمارستان (6٪)از نظر بیماران روزهای مطلوبی بودند، اما از نظر متخصصین مراقبت های بهداشتی این روزها 63 روز (20٪) بوده اند. بین این دو گروه پاسخ هیچ توافقی وجود نداشت (کاپا= 09/0-:CI ٪95/00/0 الی 09/0+). همچنین درباره دلایل توجیه بستری شدن و طرح ترخیص، توافق ناچیزی وجود داشت که می توان از آن صرف نظر کرد(کاپا=47/0-0). این یافته ها نشان داد که توضیح و تعریف منقضی بودن یا نبودن بستری در بیمارستان امری پیچیده است و بستگی به دیدگاه افراد مختلف دارد. ارتباط بهتر میان بیماران و ارائه دهندگان خدمات بهداشتی درباره تصمیم گیری جهت بستری شدن می تواند مفید باشد.

1-مقدمه

فرآیند مناسب بستری شدن در بسیاری از کشورها مسئله ای حائز اهمیت می باشد و بستری شدن به روش های نامناسب می تواند منابع را به هدر داده و حتی به سلامتی بیماران آسیب برساند (پالمر، 1995). اما، همچنان به دلیل تعارضات احتمالی میان نیازهای پزشکی، ضرورت های اقتصادی یا سیاسی، و نیازهای بیماران یا خانواده های آن ها، از روش صحیح بستری شدن به عنوان یک چالش یاد می شود (مکانیک و شلزینگر، 1996). بیماران گاهی اوقات نمی فهمند چرا باید در بیمارستان بمانند یا بیمارستان را ترک کنند. بنابراین توجیه دلیل بستری شدن ممکن است برخلاف میل بیمار بوده و رضایت او را از مراقبت های بیمارستانی کاهش دهد....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله روانشناسی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده روانشناسی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Hospitalisation
Appropriateness
Patient-centred care
Professional–patient relations

ثبت سفارش جدید