Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,265,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " رياضی " با موضوع " توسعه مدل‌های تحلیل پوششی داده دو مرحله‌ای متمایز: کاربرد در ارزیابی پایداری مدیریت زنجیره تأمین " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
توسعه مدل‌های تحلیل پوششی داده دو مرحله‌ای متمایز: کاربرد در ارزیابی پایداری مدیریت زنجیره تأمین
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Measurement
سال انتشار
2015
کد محصول
1011968
تعداد صفحات انگليسی
13
تعداد صفحات فارسی
37
قیمت بر حسب ریال
1,265,000
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض



 چکیده

مدیریت زنجیره تأمین پایدار SSCM در سال‌های گذشته توجه بسیاری از محققان و متخصصان را به خود جلب کرده است.  این روش، برای بهبود همزمان عملکرد اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی به کار می­ رود.  بنابراین ارزیابی SSCM یکی از اهداف مهم هر نوع سازمانی است. در میان روش‌های ارزیابی، تحلیل پوششی داده‌ها (DEA) روشی مناسب برای ارزیابی SSCM است. یکی از کاربردهای DEA، ارزیابی اثربخشی فرایندهای دو مرحله‌ای است که در آن تمام خروجی‌های مرحله اول، مقادیر میانی ​​هستند که به عنوان ورودی‌های مرحله دوم درنظر گرفته می‌شوند.  مدل‌های دو مرحله‌ای DEA حاصله، هم نمره کلی کارایی کل فرآیند و هم هر یک از مراحل جداگانه را ارزیابی می‌کنند.  با وجود این، ضعف‌های عمده‌ای در توسعه ­های قبلی مدل‌های DEA دو مرحله‌ای وجود دارد. اولاً، یکی از مسائل چالش برانگیز این است که پیشنهادات ارائه شده برای بهبود، فقط برای اندازه ­های ورودی و خروجی ارائه می‌شود و اندازه­ های میانی نادیده گرفته می‌شوند. اگر چه بعضی از توسعه ­های ساختارهای شبکه مقادیر میانی را در نظر می­گیرند و به صورت دلخواه، یک ورودی یا یک خروجی را به این مقادیر منتسب می­ سازند، بنابراین در راه حل بهینه برای DMUهای نامناسب، این مقادیر به ناچار باید مقدار کمتر یا بیشتری داشته باشند. ثانیاً، نمرات کارایی بر اساس ورودی‌ها و خروجی‌ها محاسبه می‌شوند. به عبارت دیگر، در حالی که این مدل‌ها با توجه به محدودیت‌های مربوطه این مقادیر را در نظر می‌گیرند، مقادیر میانی ​​در تابع هدف گنجانده نمی‌شود و یا به صورت نادرست به ورودی یا خروجی منتسب می ­­شوند.  ثالثاً، در برخی موارد، پیشرفت‌های سابق، نقاط مرزی کارآمد را تنها برای مراحل ناپایدار مشخص می‌کنند، در حالی که برای شبکه‌ای که کاملاً ناکارآمد است، چنین نقاطی نیز مورد نیاز است .علاوه بر این، فرض می­شود که سازمان (که در اصطلاحDEA، واحد تصمیم گیری نامیده می‌شود) قرار است به دو بخش مستقل تقسیم شود .این بدان معنی است که عملکرد یک بخش کاملاً مستقل از بخش دیگر است، در حالی که از دیدگاه سازمانی، این مسئله مورد تردید است. برای غلبه بر این کاستی‌ها، در این مقاله مدل‌های نوآورانه پیشنهاد شده است. ایده‌های پیشنهادی برای ارزیابی پایداری زنجیره‌های تأمین در شرکت‌های تولید کننده رزین استفاده می‌شود.

1- مقدمه

باورساکس [3] مديريت زنجيره تأمين (SCM) را به صورت «همه فعاليت هاي مرتبط با انتقال و جریان کالاها و خدمات، از جمله جریان اطلاعات مربوطه از منبع مواد تا کاربر نهايي» تعریف کرده است. همانطور که بویوکوزکان و برکول [4] بیان کرده ­اند، سازمان‌ها از طریق بررسی مسائل زيست محيطي در سيستم خود، فهم خود را افزایش می‌دهند. واژه‌هایی مانند فرآیندهای آگاه به محیط زیست، طراحی محیط زیست، طراحی پایدار، فن آوری های پاک و محصولات سبز اکنون بسیار متداول هستند [21]. SCM پایدار (SSCM) مزیت رقابتی را برای شرکت‌ها فراهم می‌کند، زیرا این فرصت فراهم می­کند که با استفاده منصفانه از منابع طبیعی، دقت در عدم تخریب محیط، مسئول بودن در قبال سلامتی و ایمنی کارکنان، و کار اقتصادی، از دیگر رقبا متمایز شویم. به رغم اهمیت حیاتی ارزیابی SSCM، تحقیقات در مورد این موضوع به ندرت صورت گرفته است... 

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.

 


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله رياضی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده رياضی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Sustainable supply chain management
Data envelopment analysis
Two-stage DEA

ثبت سفارش جدید