Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,397,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی صنايع " با موضوع " در مورد عملکرد قوانین اولویت برای مسئله زمان‌بندی چندپروژهای تحت محدودیت منابع تصادفی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
در مورد عملکرد قوانین اولویت برای مسئله زمان‌بندی چندپروژهای تحت محدودیت منابع تصادفی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Computers & Industrial Engineering
سال انتشار
2017
کد محصول
1011975
تعداد صفحات انگليسی
31
تعداد صفحات فارسی
32
قیمت بر حسب ریال
1,397,000
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



 چکیده

اکثریت پژو‌هش‌ها به مطالعه مسئله زمان‌بندی چند پروژه تحت محدودیت منابع در یک محیط قطعی و صرف‌نظر از عدم‌قطعیت ماهیت محیط پرداخته‌اند. در این مقاله، ما فرض می‌کنیم که مدت زمان فعالیت یک متغیر تصادفی است و دو اندازه‌گیری استوار جدید برای تجزیه و تحلیل عملکرد قوانین اولویت تحت محیطی تصادفی ارائه خواهیم داد. یک آزمایش عاملی کامل به منظور حل مسئله و تحقیق در مورد رابطه بین ویژگی‌های پروژه و عمکرد قوانین اولویت طراحی شده است. علاوه بر این، یک رابطه تبادلی بین کیفیت و استواری مورد تحقیق قرار گرفته است و بهترین قوانین اولویت هم از دیدگاه مدیران پروژه و هم از دیدگاه مدیران سبد پروژه توصیه شده است.

1-مقدمه

مسئله زمان‌بندی چندپروژه تحت محدودیت منابع (RCMPSP) یک موضوع تحقیقاتی در چند دهه اخیر بوده است و در طیف گسترده‌ای از انواع مسائل و روندهای راه‌حل ظهور کرده است. در یک محیط قطعی، RCMPSP یک زمان‌بندی پایه با هدف بهینه‌سازی عملکرد مجموعه‌ای از پروژه‌ها تحت محدودیت‌های تقدم‌ها و منابع تولید می‌کند. با این حال، با توجه به ماهیت پویای محیط دنیای واقعی، زمان‌بندی پروژه ممکن است در معرض عدم‌قطعیت قابل‌توجهی باشد. برای مثال، فعالیت‌ها ممکن است بیشتر یا کم‌تر از انتظارات اولیه ما به طول بکشند، منابع ممکن است به شکل موقت از دسترس خارج شوند، فعالیت‌های جدیدی ممکن است به زمان‌بندی اضافه شود یا اینکه فعالیت‌هایی از زمان‌بندی حذف شوند و سایر موارد اینچنینی مثال‌هایی برای این موضوع هستند. این اختلالات باعث انحراف در اجرای زمان‌بندی اصلی برنامه‌ریزی شده می‌شود و منجر به عوارض‌جانبی نامطلوبی مانند ایجاد تغییرات در قرارداد با پیمانکار فرعی، تراکم هزینه‌های موجودی،  مقابله با ناسازگاری کارکنان و سایر موارد خواهد شد. علاوه‌براین، در مقایسه با زمان‌بندی تک پروژه‌ای، منابع توسط پروژه‌های متعددی در یک پورتفیلو به اشتراک گذاشته می‌شود و یک اختلال کوچک در یک فعالیت منجر به تاثیرات شدیدی بر عملکرد کل مجموعه خواهد شد. تقریبا 95% زمان صرف بازبینی زمان‌بندی پایه به دلیل تغییرات عدم‌قطعیت خواهد شد. بنابراین، مقابله کارآمد با این عدم‌قطعیت تبدیل به چالشی مهم برای مدیران پروژه و سبد پروژه شده است. بر اساس بررسی‌ صورت گرفته در [17]، تقریبا 95% زمان صرف بازنگری زمان‌بندی پایه به دلیل تغییرات عدم قطعیت شده است. مطابق با [37]، تا 90% ، بر اساس ارزش، تمامی‌ پروژه‌ها در زمینه چند‌پروژه‌ای انجام می‌شوند و این بدان معنی است که حتی یک بهبود کوچک در مدیریت مزایای زیادی را با خود به همراه خواهد داشت. اگرچه تحقیقات زیادی در مورد عدم قطعیت زمان‌بندی تک پروژه‌ای صورت گرفته است، اما در مورد چندپروژه‌ای دچار کمبود تحقیقات هستیم. بنابراين، در اين مقاله، ما روي نسخه تصادفي RCMPSP تمركز کردیم و مدت زمان فعاليت را به عنوان یک متغير تصادفي که پیرو توزيع احتمال قطعی است، فرض کرده‌ایم... 

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی صنايع در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی صنايع در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


Multi-projects scheduling
Priority rules
Stochastic duration
Robustness

ثبت سفارش جدید