Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,210,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی عمران " با موضوع " ارزیابی عملکرد روسازی با مصالح آسفالت بازیافتی در لایه های مختلف " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
ارزیابی عملکرد روسازی با مصالح آسفالت بازیافتی در لایه های مختلف
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Construction and Building Materials
سال انتشار
2018
کد محصول
1011990
تعداد صفحات انگليسی
6
تعداد صفحات فارسی
20
قیمت بر حسب ریال
1,210,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
904 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

در کشور چین و به ویژه در مناطق توسعه ­یافته این کشور، اغلب بزرگراه­ هایی که از جنس روسازی آسفالتی هستند با مشکلات جدیی از قبیل شیارشدگی در دمای بالا، ترک­ خوردگی در دمای پایین، خرابی رطوبتی و ترک­ خوردگی خستگی مواجه هستند. از طرف دیگر موضوع نگهداری و بهسازی روسازی­ های موجود از مهمترین مشکلات قابل رسیدگی برای اداره راه و ترابری کشور است. هدف از این تحقیق بررسی عملکرد روسازی در موارد استفاده از مصالح آسفالت بازیافتی(RAP) در لایه­ های بالایی و وسطی روسازی است. این عمل با مقایسه روسازی در دو حالت استفاده یا عدم استفاده از این مصالح انجام شده است. جهت ارزیابی عملکرد روسازی آسفالتی، چهار آزمایش مختلف شامل آزمایش خزش دینامیکی، آزمایش خمش نیم­ دایره ­ای(SCB)، آزمایش کشش غیرمستقیم دوره ذوب یخبندان و آزمایش خستگی نیم­ دایره ­ای انجام شده است. با توجه به نتایج آزمایش­ها نشان داده شد که عملکرد مخلوط RAP در دماهای بالا کاهش می­یابد زیرا این مخلوط دارای دانه ­بندی کوچکتری است و درصد­های دانه ­های کوچک به نسبت دانه­ های بزرگ در این مخلوط بیشتر است. نتایج آزمایش SCB نشان داد که مخلوط RAP در دماهای پایین عملکرد مناسبی ندارد و همچنین نشان داده شد که نوع دانه­ بندی تاثیر اندکی بر روی عملکرد روسازی در دماهای پایین دارد در حالیکه نوع قیر مخلوط آسفالتی تاثیر قابل­ ملاحظه­ ای در این عملکرد دارد. مخلوط RAP در مقایسه با یک مخلوط آسفالتی معمولی، عملکرد خستگی و پایداری رطوبتی کمتری دارد و همچنین در برابر تنش آسیب ­پذیرتر است.

1-مقدمه

در اوایل دهه 1980 کشور چین مقدمات بهسازی سیستم بزرگراهی موجود را آغاز کرد و در سال 2000 به طور گسترده­ ای سیستم بزرگراهی کشور توسعه یافت. بر طبق آخرین آمار سال 2017، کشور چین با دارا بودن بیش از 130 هزار کیلومتر سیستم بزرگراهی، در جهان در رتبه اول قرار دارد. اغلب بزرگراه­ های کشور چین و به ویژه در مناطق توسعه­ یافته این کشور، از جنس روسازی آسفالتی است. اکنون این روسازی­ ها با مشکلات جدی از قبیل شیارشدگی در دمای بالا، ترک­ خوردگی در دمای پایین، خرابی رطوبتی و ترک­ خوردگی خستگی مواجه هستند. بنابراین موضوع نگهداری و بهسازی این سیستم بزرگراهی یکی از مهمترین معضلات اداره راه و ترابری کشور چین در آینده است....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی عمران در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید