Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
880,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " پزشكی " با موضوع " اثرات پیشگیری مریم گلی (Salvia officinalis L) در برابر اختلال یادگیری و حافظه ناشی از دیابت در موش صحرایی: مکانیسم های آنتی اکسیدانی و هیپوگلیسمی ممکن " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
اثرات پیشگیری مریم گلی (Salvia officinalis L) در برابر اختلال یادگیری و حافظه ناشی از دیابت در موش صحرایی: مکانیسم های آنتی اکسیدانی و هیپوگلیسمی ممکن
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Neuroscience Letters
سال انتشار
2016
کد محصول
1012027
تعداد صفحات انگليسی
6
تعداد صفحات فارسی
17
قیمت بر حسب ریال
880,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
554 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

اختلال حافظه و یادگیری در دیابت اتفاق می افتد. Salvia officinalis به عنوان یک درمان در مقابل دیابت در طب سنتی ایران استفاده می شد. ما فرض کردیم که مصرف خفیف مریم گلی (400، 600 و 800 میلی گرم بر کیلوگرم) و مولفه اصلی تشکیل دهنده آن، اسید رزمارینیک بر حافظه و یادگیری آزمون اجتنابی غیرفعال (PAL) در موش های صحرایی دیابتی تحریک شده با استرپتوزوسین و موش های غیردیابتی تاثیر خواهد گذاشت. ما همچنین فعالیت های آنتی اکسیدانی و هیپوگلیسمی Salvia officinalis (SO) را به عنوان مکانیسم های احتمالی بررسی و تشریح کردیم. درمان در هیپرگلیسمی شروع شد. یادگیری اجتنابی غیرفعال (PAL) 30 روز بعد بررسی شد. آزمون نگهداری 24 ساعت پس از تمرین انجام شد. در انتها، حیوانات وزن شدند و نمونه های خون برای تحلیل بیشتر نشانگرهای گلوگز و اکسیدان/ آنتی اکسیدان آماده شدند. دیابت، اختلال در فرآیندهای یادگیری و بازیابی را باعث می شود. SO (600و 800 میلی گرم بر کیلوگرم) و اسید رزمارینیک اختلال یادگیری و حافظه ناشی از دیابت را معکوس کرده و شناخت موش های سالم را بهبود بخشیدند. در حالیکه مقدار 400 میلی گرم بر کیلوگرم اثری نداشت، دوزهای بالاتر و رزمارینیک اسید، پراکسیداسیون لیپید و هیپرگلیسمی را مهار کردند و همچنین فعالیت آنزیم­های آنتی­اکسیدانی سوپراکسیددیسموتاز و کاتالاز را افزایش دادند. SO دیابت های تحریک کننده اختلال حافظه و فراگیری را از طریق مهار هیپرگلیسمی، پراکسیداسیون لیپید و همچنین افزایش سیستم­های دفاع آنتی اکسیدانی مهار می­کند. بنابراین، SO و اسیدرزمارینیک تشکیل دهنده اصلی آن، یک انتخاب درمانی بالقوه در مقابل اختلال حافظه دیابتی می­باشند که باید مورد بررسی و آزمایشات بیشتر قرار گیرند.

1- مقدمه

Salvia officinalis L، یک گیاه معطر است که در سراسر جهان یافت می شود، یکی از محبوب ترین گیاهان دارویی است که برای سال های بسیاری در طب سنتی ایران به علت خواص استثنایی فارماکولوژی آن استفاده شده است (1). یکی از علائم اصلی SO، خاصیت درمان سنتی آن برای دیابت شیرین است (2 و 3). جالب اینکه درمان دیابت و مشکلات آن، اخیرا به استفاده از عصاره های گیاهی و اجزای فعال آنها متمرکز شده است (4). اجزای قابل حل اتانولی SO که در مدیریت خفیف تا متوسط AD در مطالعات بالینی تصادفی موثر است، اسید رزمارینیک است (5-7). علاوه بر این، نشان داده شده است که اسید رزمارینیک دارای فعالیت ضد آمنزیک در ناشی از نارسایی عصبی و نورونی در موش است...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله پزشكی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده پزشكی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:





Salvia officinalis L
Lipid peroxidation
Hyperglycemia Learning
Memory
Diabetes

ثبت سفارش جدید