Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
968,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " پزشكی " با موضوع " دیابت قندی و اختلالات شناختی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
دیابت قندی و اختلالات شناختی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
سال انتشار
2016
کد محصول
1012028
تعداد صفحات انگليسی
12
تعداد صفحات فارسی
17
قیمت بر حسب ریال
968,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

براساس شواهد موجود، دیابت خطر ابتلا به اختلال شناختی و زوال عقل را افزایش میدهد. اختلال در سیگنالینگ انسولین و بیماری های کوچک عروقی در بیماران دیابتی را می توان به عنوان عامل مهم در بیماری الزایمر و پاتوژنز عروق خونی در نظر گرفت. کنترل مطلوب قند خون در دیابت نوع 1 و شناسایی عوامل خطر و رویکرد پیشگیری کننده در دیابت نوع 2 در پیشگیری از عوارض شناختی بسیار مهم است. علاوه بر این، می بایستی از حملات هیپوگلیسمی در کودکان و افراد مسن اجتناب شود. داروهای ضد دیابتی به خصوص انسولین ممکن است در مدیریت اختلال شناختی و زوال عقل نقش داشته باشد اما تحقیقات بیشتر برای تأیید این یافته مورد نیاز است.

1-مقدمه

دیابت نوع 2 (T2DM) یکی از شایع ترین بیماری ها است که شیوع رو به افزایشی دارد. اعتقاد بر این است که در 30 سال آینده، تعداد بیماران مبتلا به دیابت در مقایسه با سال 2000 دو برابر خواهد شد [1]. از سوی دیگر، دیابت در میان بیماری ها با عوارض زیاد (شاید حتی بالاترین) قرار داشته و این عوارض باعث کاهش کیفیت زندگی در بیماران می شود [2-4]. دیابت یک بیماری سیستمیک است که تا حدودی بر سیستم های مختلف بدن تاثیر می گذارد. به عنوان مثال، دیابت می تواند عملکرد مناسب قلب و عروق، دستگاه گوارش، سیستم ایمنی بدن و سیستم عصبی را مختل کند. اختلال عملکردی سیستم عصبی محیطی می تواند به پای دیابتی منجر شده و در بدترین موارد به قطع عضو و ناتوانی منجر شود. تاثیر بر شبکیه [رتینوپاتی دیابتی (DR)] می تواند به از دست دادن بینایی و نابینایی منجر شود....



میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله پزشكی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده پزشكی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



Alzheimer’s disease
Cognitive disorders
Dementia
Diabetes

ثبت سفارش جدید