Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
841,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " پزشكی " با موضوع " اختلال پایدار حافظه فعال متعاقب هیپرگلیسمی شدید در دیابت های نوع 2 تازه تشخیص داده شده " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
اختلال پایدار حافظه فعال متعاقب هیپرگلیسمی شدید در دیابت های نوع 2 تازه تشخیص داده شده
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Endocrinology, diabetes & metabolism case reports
سال انتشار
2017
کد محصول
1012029
تعداد صفحات انگليسی
4
تعداد صفحات فارسی
8
قیمت بر حسب ریال
841,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
138 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

نشان داده شده است که هیپرگلیسمی حاد باعث اختلالات شناختی در مدل­های حیوانی می­ شود. درک رو به رشدی از اثرات متعدد هیپرگلیسمی بر عملکرد نورونی و همچنین عملکرد سد خونی- مغزی (BBB) وجود دارد. در انسان، هیپوگلیسمی به خوبی به عنوان عامل نقص های شناختی شدید شناخته شده است، اما هیپرگلیسمی کمتر مورد مطالعه قرار گرفته است. ما یک مورد از نقص عصبی-شناختی انتخابی در تنظیم هیپرگلیسمی حاد ارائه می کنیم. یک پیرمرد 60 ساله که در بیمارستان برای بخشی از هیپرگلیسمی در تنظیم ملیتوس دیابت تازه تشخیص داده شده که توسط استفاده استروئیدی رسوب کرده بود، بستری شد. او تحت درمان با انسولین قرار گرفت و مرخص شد و بعدا به علت اختلال حافظه مجددا مراجعه کرد. نقص ها شامل اختلال در حافظه فعال و لظهاری تا نقطه ضعف قابل توجهی در عملکرد کلی بیمار بود. بیمار ضایعات ساختاری در تصویر برداری MRI مغز یا سایر بیماری های سیستمیک برای توضیح نقایص خاص خود نداشت. ما پیشنهاد می کنیم که هیپرگلیسمی حاد ممکن است موجب آسیب های عصبی و نارضایتی بیمار از عملکرد حافظه شده باشد.

1-مقدمه

شیوع دیابت و چاقی در بسیاری از نقاط مختلف جهان در حال افزایش است. عوارض عمده دیابت به خوبی شناخته شده و به طور کلی به عنوان عوارض کلان و خرد عروقی طبقه بندی شده است. عوارض حاد دیابت شامل کتواسیدوز، حالت های هیپراسومولار و اختلالات متابولیکی متعدد است. هیپرگلیسمی و دیابت مزمن مرتبط با دمانس عروقی و افزایش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر هستند، اما هیچ رابطه ای با بخش های حاد هیپرگلیسمی شدید نشان داده نشده است (1). اگر چه هیپوگلیسمی ناشی از تغییرات حاد تعادل و آگاهی شناخته می شود، اما هیپرگلیسمی و اثر آن بر وضعیت ذهنی کمتر مورد مطالعه قرار گرفته است....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله پزشكی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده پزشكی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



type 2 diabetes

ثبت سفارش جدید