Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
968,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی هوافضا " با موضوع " مشخصات خارج از نقطه طرح برای چرخه توربین گازی پیش سرد شده با سوخت هیدروژن مایع " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
مشخصات خارج از نقطه طرح برای چرخه توربین گازی پیش سرد شده با سوخت هیدروژن مایع
نویسنده/ناشر/نام مجله :
International journal of hydrogen energy
سال انتشار
1984
کد محصول
1012061
تعداد صفحات انگليسی
7
تعداد صفحات فارسی
26
قیمت بر حسب ریال
968,000
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
876 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



 چکیده

عملکرد خارج از نقطه طرح برای چرخه توربین گازی پیش­ سرد شده با سوخت هیدروژن مایع در اینجا تحلیل می­ شود. توربین گازی، به سیستم پیش ­سرد کننده و توربین هیدروژنی مجهز است به گونه­ ای که می­توان اکسرژی برودتی (انرژی موجود) را به صورت موثر به کار مفید تبدیل کرد. نقطه طرح ، با استفاده از تابع براورد F تعیین می­ شود. تحلیل ترمودینامیکی آشکار می­سازد که حتی در شرایط کاری خارج از نقطه طرح، کارایی گرمایی این چرخه، در مقایسه با چرخه توربین گازی مرسوم نسبتاً بالا است و ضریب بار، با کاهش دمای سیال کارکن در ورودی توربین گازی، پیوسته کاهش می­ یابد.

-1مقدمه

در موتورهای جت هواپیماهای سوخت هیدروژنی، توربین ­های گازی مولد توان و موتورهای رفت ­وبرگشتی خودرو، هیدروژن در فاز مایع مورد استفاده قرار می ­گیرد [1 – 4]. کار ایده ­آلی که برای تولید هیدروژن مایع (در 0.1013 مگاپاسکال، 20.3 کلوین) از هیدروژن گازی (در 0.1013 مگاپاسکال و 288 کلوین) موردنیاز است برابر با 11.45 MJ kg-1 است [5]. این مقدار تقریباً 10% ارزش گرمایی پایین (LHV) هیدروژن است. بااین­ وجود، به علت بازده مایع­ سازی، انرژی واقعی موردنیاز برای مایع ­سازی، تقریباً 30% LHV است [6]. بنابراین، نویسندگان یک توربین هیدروژنی را پیشنهاد کرده ­اند که در محدوده دمایی برودتی کار می­کند و همچنین پیش سرد کننده دارد به گونه­ ای که اکسرژی برودتی به صورت موفق بازیابی می­ شود [5]…

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی هوافضا در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید