Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,083,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی برق " با موضوع " تشخیص تومور مغز در تصاویر سه بعدی MRI با استفاده از الگوهای دودویی محلی و هیستوگرام گرادیان جهت دار " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
تشخیص تومور مغز در تصاویر سه بعدی MRI با استفاده از الگوهای دودویی محلی و هیستوگرام گرادیان جهت دار
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Neurocomputing
سال انتشار
2017
کد محصول
1012083
تعداد صفحات انگليسی
23
تعداد صفحات فارسی
23
قیمت بر حسب ریال
1,083,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

آسیب­ شناسی تومور مغز یکی از رایج­ترین موضوعات مرگ­ و میر است که به عنوان یک اولویت ضروری برای جوامع مراقبت­ های بهداشتی در نظر گرفته می­شود. تشخیص دقیق نوع اختلال در طرح­ ریزی درمان یک مسأله حیاتی است که می­تواند نتایج مرگ­بار را به حداقل برساند. متمایز ساختن مناطق مختلف مغز از یکدیگر، هدف عمده در قطعه­ بندی و تشخیص است. این روش­ها در کنار دقیق بودن، باید به سرعت اجرا شوند.

در این مقاله یک روش خودکار برای تشخیص تومور مغز در تصاویر سه­ بعدی پیشنهاد شده است. در اولین گام، تصحیح میدان تأثیر و برازش هیستوگرام در پردازش تصاویر به کار گرفته شد. در مرحله بعد، محل مورد نظر شناسایی و از زمینه­ ی تصویر فلیر (Flair) تفکیک شد. الگوی دودویی محلی در سه صفحه متعامد (LBP-TOP) و هیستوگرام گرادیان جهت دار (HOG-TOP) به عنوان ویژگی­ های فراگیری مورد استفاده قرار گرفتند. از آنجایی که در این تحقیق از تصاویر سه ­بعدی استفاده می­شود، ما برای تعمیم هیستوگرام گرادیان جهت دار به تصاویر سه ­بعدی، از تفکر الگوی دودویی محلی در سه صفحه متعامد استفاده کردیم. سپس جهت قطعه ­بندی مناطق توموری، جنگل تصادفی را به کار می­بریم. ما راندمان الگوریتم خود در تصاویر گلیوم تهیه شده از BRATS 2013 را ارزیابی می­کنیم. نتایج و تحلیل­ های آزمایشگاهی ما نشان می­دهد که چارچوب پیشنهادی ما در تشخیص تومورهای مغزی بر روش­های دیگر برتری دارد.

1- مقدمه

امروزه با توسعه سریع علم و فناوری و قابلیت دسترسی به داده­ه ای پزشکی، نیاز به الگوریتم­ های فراگیری ماشینی دقیق­تر احساس می­شود. طی دهه­ های اخیر، محققان بسیاری بر پردازش داده ­های پزشکی از طریق الگوریتم ­های فراگیری ماشینی تمرکز کرده ­اند [2، 1].

تومور مغزی به رشد سلول­ های غیرعادی در داخل مغز اطلاق می­شود [3]. انتشار یک تومور به ترکیبی از عوامل مختلف از قبیل نوع تومور، محل تومور، اندازه تومور و روش گسترش و توسعه تومور بستگی دارد. گلیوم شایع­ترین تومور اصلی در مغز بزرگسالان است. این تومورها از سلول­های گلیال رشد می­کنند و می­توان آن­ها را به چهار درجه طبقه ­بندی کرد؛ درجه 3 یا 4 گلیوم درجه­بالا هستند. درجات 1 و 2 را می­توان در مورد تومورهای درجه ­پایین در گروه درمانی به کار برد....

  میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی برق در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید