Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
880,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی مکانیک " با موضوع " توسعه یک میراگر جرمی تنظیم شونده غیرخطی آشفته برای پاسخ بهینه ارتعاشات " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
توسعه یک میراگر جرمی تنظیم شونده غیرخطی آشفته برای پاسخ بهینه ارتعاشات
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Commun Nonlinear Sci Numer Simulat
سال انتشار
2011
کد محصول
1012112
تعداد صفحات انگليسی
10
تعداد صفحات فارسی
21
قیمت بر حسب ریال
880,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
3 مگا بایت
تصویر پیش فرض



 

چکیده

 در این مقاله روش موثری برای طراحی بهینه یک سیستم میراگر جرمی تنظیم شونده غیرخطی (N-TMD) توسعه داده شده است. با استفاده از چندین فنر خطی افقی که به ترتیب وارد عمل می‌شوند، می‌توان غیرخطی بودن سیستم را به عنوان یک روش جدید به آسانی به دست آورد. نیروی اصطکاک بین جرم تنظیم شده و ساختار به صورت متغیر توسط یک فنر خطی عمودی که یک مسیر کنترل انحنادار معینی را دنبال می‌کند تولید شده است که کاهش جرم تنظیم شده مطلوب را ممکن می‌سازد. رفتار پر هرج و مرج  جرم تنظیمی معرفی شده از لحاظ پارامترهای موجود در سیستم بررسی شده است. برای نشان دادن رفتار آشفته سیستم توان مشخصه لیاپانوف تعیین می‌شود. با مقایسه‌های انجام گرفته تایید شده است که طرح ارائه شده نسبت به برخی از دستگاه‌های دیگر مانند سیستم‌های دمپر جرمی تنظیم شونده چندگانه به شیوه‌ای عالی قادر به مقاوم سازی سازه و ساختار است. روند بهینه سازی توسط الگوریتم سیمپلکس متوالی انجام شده است، در حالی که برای پیدا کردن پاسخ دینامیکی ساختار روش بتا نیومارک برای ادغام گام به گام مورد استفاده قرار گرفته است.

1-مقدمه

تا این تاریخ برای خنثی کردن انرژی در سیستم های ارتعاشی قرار گرفته در معرض تحریک‌ها (بر انگیخگی‌ها) مانند حرکات زمین لرزه، روش‌های توسعه یافته مختلفی وجود دارد. به دلیل هزینه و تعمیر و نگهداری پیچیده گاهی اوقات استفاده از دستگاه کنترل ارتعاش انفعالی ترجیح داده می‌شود. یک جرم تنظیم شونده که به هیچ گونه نیروی خارجی و منبع کنترل نیازی ندارد به عنوان میراگر جمی تنظیم شونده انفعالی (PTMD) یا جاذب ارتعاش شناخته شده است. این نوع از جاذب‌ها معمولا برای مقاوم سازی سازه‌هایی که به احتمال زیاد در معرض تحریک پایه قرار گرفته‌اند به عنوان مثال در زلزله‌ها برای پاسخ امن مورد استفاده قرار می‌گیرند[1،2]. همچنین می توان آنها را در سیستم‌های ایزالاسیون پایه برای اهداف مشابه مورد استفاده قرار داد [3]. همه عناصر خنثی کردن انرژی مانند میراگرهای اصطکاک ویسکوز و خشک را برای برتری در سیستم‌های PTMD  می‌توان بطور سودمند مورد استفاده قرار گیرند...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی مکانیک در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی مکانیک در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



Vibration control
Chaotic tuned mass
Optimal design

ثبت سفارش جدید