Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,265,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " زيست شناسی " با موضوع " نوروژنز در طول تکامل دستگاه عصبی مرکزی مهره‌داران " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
نوروژنز در طول تکامل دستگاه عصبی مرکزی مهره‌داران
نویسنده/ناشر/نام مجله :
EMBO reports
سال انتشار
2014
کد محصول
1012125
تعداد صفحات انگليسی
14
تعداد صفحات فارسی
29
قیمت بر حسب ریال
1,265,000
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



 چکیده

در حین تکامل ستون مهره، انواع مختلفی از سلول‌ها و بافت‌ها از یک اووسیت بارورشده‌ منشا می‌گیرند. یکی از این بافت‌ها، یعنی سیستم عصبی مرکزی، شامل انواع بسیاری از نورون‌ها و سلول‌های گلیال (پشتیبان) است که طی دوره‌ی جنینی و پس از تولد از طریق نوروژنز و گلیوژنز تشکیل شده‌اند. در نوروژنز، سلول‌های پیش‌ساز (پروژنیتور) عصبی ابتدا به صورت قرینه تقسیم می‌شوند تا تعدادشان افزایش یابد، و سپس هنگام نوروژنز، تقسیماتی غیرقریبنه انجام می‌دهند. این فرایند شامل مکانیسم‌های گوناگون و عوامل برون‌زاد و درونزاد است. در اینجا ما از پیشرفت‌های اخیر خواهیم گفت و نسبت به تنظیم نوروژنز در تکامل سیستم عصبی ستون مهره (نخاع) آگاه خواهیم شد. موضوعات مورد بحث شامل مکانیسم‌های تقسیم سلولی قرینه، تنظیم رونویسی و تنظیم اپی‌ژنتیک (وراژنتیک)، و مسیرهای پیام‌رسانی است، و اکثر مثال‌ها از تکامل نئوکورتکس پستانداران خواهند بود.

-1مقدمه

طی تکامل اولیه‌ی ستون مهره‌ی جنین، سرنوشت عصبی در اکتودرم از طریق طناب پشتی القا می‌شود. پس از آن، صفحه‌ی عصبی نواحی مجزای سیستم عصبی مرکزی و  لوله‌ی عصبی را تشکیل می‌دهد. دیواره‌ی لوله‌ی عصبی از بافت اپی‌تلیوم مطبق کاذب تشکیل شده است، و سلول‌های نورواپی‌تلیال همزمان با تشکیل دیواره، هسته‌ی خود را با توجه به فازی از چرخه‌ی سلولی که در آن قرار دارند حرکت می‌دهند. پیش از تقسیم، سلول‌های نورواپی‌تلیال هسته‌ی خود را به سطح بطنی حرکت می‌دهند تا میتوز انجام شود. در شروع نوروژنز، این سلول‌ها هویت خود را تغییر داده و به RGCها تبدیل میشوند، که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم، همه‌ی نورون‌ها و بعدتر در طی تکامل، سلول‌های گلیال را تولید می‌کنند (شکل 1) 

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله زيست شناسی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده زيست شناسی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




central nervous system
development
neural progenitors
neurogenesis

ثبت سفارش جدید