Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
880,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " شيمی " با موضوع " مشخصه‌یابی و کاربردهای مواد مبتنی بر فریت های کلسیم حاوی گونه های فعال اکسیژن " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
مشخصه‌یابی و کاربردهای مواد مبتنی بر فریت های کلسیم حاوی گونه های فعال اکسیژن
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Advances in Science and Technology
سال انتشار
2006
کد محصول
1012128
تعداد صفحات انگليسی
8
تعداد صفحات فارسی
13
قیمت بر حسب ریال
880,000
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

در این مقاله مشخصه‌یابی و کاربردهای محلول­ های جامد حاوی گونه­ های فعال اکسیژن مبتنی بر فریت­ های کلسیم، برای بلورها در اکسیاش کامل پروپیلن و اکسایش جزئی متان مورد مطالعه قرار گرفته است. محلول­ های مبتنی بر فریت­ های کلسیم حاوی فازهای برون میلریت، یک گذار ساختاری بر مبنای نقل مکان یون­ های اکسید در دمای بالا را نشان دادند. محلول فریت کلسیم به دلیل وجود فاز برون میلریت، دو نوع از گونه ­های فعال اکسیژن را ارائه می­ دهد. این گونه­ های اکسیژن به­ طور مجزا نقش­ه ای مهمی در مکانیسم ­های اکسایش پروپیلن و متان ایفا کردند.

-1مقدمه

مشکلات محیطی اخیراً بسیار جدی­تر شده ­اند، و توسعه ­ی "مواد زیست محیطی" که می ­توانند متناوبا برای فرآیندهای موجود به کار گرفته شوند، به طور گسترده­ مورد نیاز است. ترکیب­ های فریت ­های کلسیم با توجه به مقدار منابع و سازگاری آن­ها با محیط زیست، از لحاظ صنعتی به عنوان سرامیک­ های جذاب در نظر گرفته شده ­اند. فریت­ های کلسیم که به آسانی تحت شرایط اکسایش ترکیب می­ شوند عمدتاً به دو فاز بلوری تقسیم می­ شوند: Ca2Fe2O5 نوع برون میلریت و CaFe2O4 نوع CaV2O4 [1]. به ویژه، Ca2Fe2O5 نوع برون میلریت را می­توان به عنوان یک پروسکایت کم اکسیژن با مرتب کردن جاهای خالی اکسیژن در نظر گرفت، که منجر به کوردیناسیون چهاروجهی برای اتم­ های آهن تقلیل­ پذیر می­ گردد [2]. بنابراین ساختار، فعالیت کاتالیزوری اکسایش را فراهم می­کند، که این مواد را کاندیداهای مناسبی برای استفاده به عنوان یک کاتالیزور ارزان و عاری از فلز سمی در فناوری ­های صرفه­جویی (نجات بخش) محیطی و پردازش ماده می ­نماید…

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله شيمی در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید