Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,265,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " زمين شناسی " با موضوع " ارزیابی پراکنش کیفیت آب در تغذیه‌ی آب زیرزمینی دریاچه ی دائمی هیمالایای کشمیر با استفاده از زمین آمار خطی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
ارزیابی پراکنش کیفیت آب در تغذیه‌ی آب زیرزمینی دریاچه ی دائمی هیمالایای کشمیر با استفاده از زمین آمار خطی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Journal of earth system science
سال انتشار
2011
کد محصول
1012143
تعداد صفحات انگليسی
13
تعداد صفحات فارسی
25
قیمت بر حسب ریال
1,265,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

این مقاله، یک مطالعه­ درباره­ ی دریاچه­ ی ماناسبال را ارائه می­دهد که یکی از دریاچه­ های بسیار مرتفع در دره­ی کشمیر، هند است. هجده نمونه آب برای یون­های اصلی و عناصر ردیاب به­ منظور ارزیابی پراکنش کیفیت آب این دریاچه برای اهداف مختلف آنالیز شدند. سپس زمین ­آمار، نظریه ­ی متغیرهای ناحیه­ ای، برای افزایش مجموعه داده­ ها و تخمین برخی مقادیر مکانی نامعلوم استفاده شد. نتایج نشان داد که غلظت یون­ های اصلی در نمونه­ های آب در زمستان بالاتر از تابستان بود. نمودارهای پراکندگی، غلبه­ ی خاک­ های قلیایی بر عناصر قلیایی را نشان داد. سه تیپ آب در دریاچه شناسایی شدند که انواع ،  و ترکیبی معرفی می­شوند. مشخص شد که آب دریاچه توسط برهم­کنش آب-سنگ با سنگ­ شناسی کربناته به‌عنوان منبع نفوذ حل‌شونده‌ها کنترل می­شود. یون­های اصلی ( و ،  و Cl) و عناصر ردیاب آب دریاچه مطابق با استانداردهای سازمان بهداشت جهانی بودند، بنابراین آب دریاچه از نظر شیمیایی برای اهداف آشامیدن سالم در نظر گرفته شد. هرچند غلظت  (از 72/1 تا 2 میلی­گرم بر لیتر) در حد مجاز است و خیلی نگران­ کننده نیست، روند افزایش تدریجی قابل­قبول نیست. به‌هرحال حفاظت از پراکنش زمانی-مکانی آب مهم است زیرا این آب برای مصارف خانگی و نیز کشاورزی استفاده می­شود. این مطالعه مهم است، زیرا اطلاعات هیدروژئولوژیکی درباره ­ی چنین دریاچه­ های مرتفعی در هند اندک است.

1-مقدمه

دریاچه­ ها بدنه ­های درون‌مرزی آب هستند که در حوزه­ های سنگی با شکل­ها و اندازه ­های مختلف تشکیل می­شوند و نقش مهمی در اقتصاد یک ناحیه یا کشور ایفا می­کنند و از اهمیت فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بالایی برخوردار هستند. دریاچه‌ها به‌عنوان مخازن طبیعی آب عمل کرده و مقدار زیادی آب را ذخیره می­کنند که می­تواند برای اهداف آشامیدن، صنعت، آبیاری، زیبایی و اهداف دیگر از جمله تولید برق آبی استفاده شوند....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله زمين شناسی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده زمين شناسی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



water quality

ثبت سفارش جدید