Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,265,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " علوم اجتماعی " با موضوع " از نظریه‌ی انتقادی تا عمل گرایی انتقادی: توانمندی و سنجش آزادی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
از نظریه‌ی انتقادی تا عمل گرایی انتقادی: توانمندی و سنجش آزادی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Critical Sociology
سال انتشار
2017
کد محصول
1012227
تعداد صفحات انگليسی
16
تعداد صفحات فارسی
27
قیمت بر حسب ریال
1,265,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
195 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

این مقاله از دو بعد به بررسی توانمندی پرداخته و به طور همزمان رویکرد انتقادی توصیفی و هنجاری را در قبال آزادی اتخاذ می‌کند. همچنین برای تعهد به پژوهش تجربی هم از عملگرایی انتقادی استفاده شده است. این مقاله براساس عمل گرایی جان دیویی از رویکرد انتقادی حمایت کرده که به اندازه‌ی بررسی تجربی دارای اهمیت مفهومی است. اجرای اصلاحات در حوزه‌ی آموزش شغلی فرانسه مدنظر است و رویکرد توانمندی در قبال ایده‌ی آزادی در سه سطح به طور جداگانه مورد بررسی قرار می‌گیرد: سطح نهادی (سیاست دولتی)، سطح سازمانی (در اینجا همان شرکت است) و سطح فردی (زندگینامه‌ای).

1-مقدمه

آزادی فردی به تکیه گاهی برای نوسازی دولت رفاه اروپایی تبدیل شده (کمیسیون اروپا، 2007) که مبنایی را برای اصلاحات سیاست‌های اجتماعی و بازار نیروی کار ملی فراهم می‌کند (ون دروین و همکاران، 2012). این اصلاحات به نهادینه سازی یک چهارچوب هنجاری و اخلاقی پرداخته‌اند که مدل فعال، مسئولانه و خوداشتغالی را برای افرادیکه به دنبال سازماندهی و معنادادن به زندگی‌شان هستند، فراهم می‌کند (فوکو، 1998؛ بروکلینگ،2007). این مقاله به بررسی نقش رویکرد توانمندی آمارتیا سن و مارتا نوسباوم (نوسباوم و سن، 1993) پرداخته و اثر آن رویکرد را روی سنجش انتقادی نسل جدیدی از سیاست‌های اجتماعی کنش گرا بررسی کرده است. مفاهیم اصلی این سیاست‌ها شامل آزادی فردی، مسئولیت پذیری و توانمندسازی هستند. رویکرد توانمندی به مفهوم سازی آزادی پرداخته که امکان شناخت مفهومی و تجربی مفاهیم دوگانه و متغییر تحولات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی فعلی را فراهم می‌کند. در همین راستا، این مقاله به طور گسترده‌ای به بررسی سهم رویکرد توانمندی در جامعه‌شناسی انتقادی پرداخته است....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله علوم اجتماعی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده علوم اجتماعی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:





capability
critical theory
critical pragmatism
freedom
inquiry
multi-level analysis

ثبت سفارش جدید