Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
880,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " روانشناسی " با موضوع " دروغگويی و مشوق های گروهی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
دروغگويی و مشوق های گروهی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Journal of Economic Psychology
سال انتشار
2013
کد محصول
1012366
تعداد صفحات انگليسی
7
تعداد صفحات فارسی
17
قیمت بر حسب ریال
880,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
351 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چكيده

تاثير دو طرح جبران خدمت محبوب در تمايل افراد به دروغگويي را از طريق تطبيق برنامه آزمايشي فيچبچر و هاسي (2008) مورد بررسي قرار مي دهيم. به نظر مي آيد كه دروغگويي در مشوق هاي گروهي بارزتر از فعاليت هاي شخصي است و اين يكي از ويژگي هاي غفلت شده از طرح جبران خدمت را برجسته تر مي كند. علاوه بر اين وقتي از انگيزه هاي متفاوت رفتار غير اخلاقي مشخص تر در مشوق هاي گروهي رفع ابهام مي شود، درمي يابيم كه افراد در مشوق هاي گروهي تمايل بيشتري به دروغگويي دارند زيرا مي توانند مسئوليت شان را پراكنده كنند، يعني نمي توان اعمال فريبنده آنها را مشخصا و به صورت جداگانه به خودشان نسبت داد. در مورد كنترل متغيرهاي تفاوت هاي فردي، يافته هاي ما قوي تر نيز هستند. در هر دو طرح جبران خدمت افرادي که جوان، مرد، به شدت برونگرا و روان رنجورند تمايل بيشتري به دروغگويي دارند.

1- مقدمه

فريب و دروغگويي در همه تعاملات اجتماعي مشترك است و اخيرا اين موضوع توجهات زيادي در حوزه ادبيات اقتصاد تجربي به خود جلب كرده است. براي مثال در بازي ساده و ابتكاري «تاس اندازي» فيچبچر و هاسي متوجه شدند كه مردم به طور سازمان يافته اي در زماني كه تعداد گزارش ها مزد شخصي آنها را نشان مي دهد، مقدار يك تاس اندازي شخصي را بيش از حد واقعي گزارش مي دهند. جالب تر اينكه، به نظر مي رسد مردم ادعاهاي خود را به اندازه كامل آن چيزي كه نويسندگان «دروغ ناقص» مي نامند مبالغه نمي كنند. اين نتيجه در راستاي نظريه «حفظ خود انگاره» است كه توسط امير، مزار و آريلي بررسي شده است. آنها استدلال مي کنند در اندكي دروغگويي لزوما نيازي نيست كه خود انگاره يك فرد به عنوان شخصي صادق تغيير كند. گنيز به بررسي نقش عواقب تمايل به دروغگويي پرداخته و متوجه شد كه مردم فريبكار اغلب سود زيادي مي كنند و مردمي كه فريب مي خورند زيان كمتري مي بينند....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله روانشناسی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده روانشناسی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


Compensation schemes

ثبت سفارش جدید