Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,314,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی صنايع " با موضوع " یک الگوریتم فرا ابتکاری مبتنی بر پارتو با قابلیت رایانش نرم، برای مسئله‌ی مکان‌یابی تسهیلات چند سرور چندهدفه " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
یک الگوریتم فرا ابتکاری مبتنی بر پارتو با قابلیت رایانش نرم، برای مسئله‌ی مکان‌یابی تسهیلات چند سرور چندهدفه
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Elsevier, Applied Soft Computing
سال انتشار
2013
کد محصول
1012396
تعداد صفحات انگليسی
13
تعداد صفحات فارسی
37
قیمت بر حسب ریال
1,314,500
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

در این مقاله، یک مدل مکان‌یابی چندهدفه در قالب یک چارچوب صف‌بندی چند سرور پیشنهاد گردیده است که در این چارچوب، تسهیلات از رفتاری مشابه با صف‌های M/M/m برخوردار خواهند بود. در مدل توسعه‌ یافته از این مسئله، محدودیت‌های انتخاب نزدیک‌ترین تسهیلات به همراه محدودیت سطح سرویس باعث شده تا این مدل بیشتر به واقعیت نزدیک گردد. سه تابع هدف نیز در نظر گرفته شده است که عبارت‌اند از:

جمع  کل زمان پیمایش و زمان‌های انتظار بیشترین زمان بیکاری در تسهیلات، و بودجه‌ی مورد نیاز به منظور پوشش هزینه‌های ایجاد تسهیلات انتخابی به علاوه‌ی هزینه‌های نیروی انسانی سرو.

 از آنجایی که مدل توسعه ‌یافته از این مسئله‌یک مسئله‌ی ان پی سخت می‌باشد و به احتمال راهکارها و راه‌حل‌های نادرستی برای حل مسئله به دست می‌آید، تکنیک‌های رایانش نرم ، مخصوصاً رایانش‌های تکاملاتی را به منظور غلبه بر این فقدان صحت و دقت بکار می‌گیریم.

با توجه به اصطلاحات مختلف در رایانش تکاملاتی، در این مقاله به منظور حل مسئله‌ی پیش رو، یک الگوریتم فرا ابتکاری مبتنی بر پارتو ارائه گردیده است که آنرا جستجوی هارمونی چندهدفه MOHS نام‌گذاری می‌کنیم. به منظور ارزیابی نتایج حاصله نیز از دو الگوریتم رایج تحت عناوین الگوریتم ژنتیک مرتب‌سازی مبتنی بر مغلوب (NSGA-II) و الگوریتم ژنتیک رتبه‌بندی غیر مغلوب (NRGA) بکار گرفته شده است. به منظور اثبات متدلوژی پیشنهادی و مقایسه‌ی کارائی آن بر حسب مقیاس‌های راهکار مبتنی بر پارتو، یک روش تاگوی را به منظور تنظیم و همسان‌سازی پارامترهای الگوریتم پیشنهادی بکار گرفته‌ایم که در این الگوریتم، یک معیار پاسخ تحت عنوان ضریب چندهدفه از واریانس (MOCV) بکار گرفته شده است. در ادامه، نتایج پیاده‌سازی الگوریتم‌ها بر روی همان تست‌ها نشان داده است که بر حسب زمان محاسباتی، روش MOHS پیشنهادی از عملکرد بهتری نسبت به دو الگوریتم دیگر برخوردار می‌باشد.

1-مقدمه و انگیزش

مسائل مکان‌یابی تأسیسات FLP را می‌توان جزء مسائلی در نظر گرفت که با محل یابی تسهیلات جدید و تخصیص گره‌های متقاضی آن‌ها در نظرگرفت که مدل‌های بسیاری تحت سناریوهای مختلف برای آن‌ها ارائه گردیده است. از سوی دیگر، عبارت "مکان" یا "محل" خود مرتبط با یک متدلوژی مدل‌سازی، تدوین و حل کلاسی از مسائلی بوده که می‌توان آن‌ها را به عنوان تسهیلات مکان‌یابی در یک فضا تشریح نمود. از سوی دیگر، اصطلاح "مکان‌یابی" در FLP به معنای تخصیص گره‌های تقاضا به تسهیلات مکان‌یابی شده و آن‌هم به صورت همزمان می‌باشد [1]. آقای کوپر [2] در ابتدا به معرفی FLP پرداخت و نشان داد که این روش FLP می‌تواند به عنوان ابزاری قدرتمند در بسیاری از کاربردهای واقعی دنیا مانند سیستم‌های سرویس‌دهی اورژانسی، شبکه‌های ارتباطات راه دور، ایستگاه‌های گاز، دستگاه‌های خودپرداز و غیره بکار گرفته شود…

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی صنايع در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی صنايع در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Multi-objective facility location problem
Queuing system
Soft computing

ثبت سفارش جدید