Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
968,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " روانشناسی " با موضوع " مقایسه دو آزمون هوش غیر کلامی در میان کودکان ناشنوا و کم شنوا " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
مقایسه دو آزمون هوش غیر کلامی در میان کودکان ناشنوا و کم شنوا
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Research in developmental disabilities
سال انتشار
2014
کد محصول
1012404
تعداد صفحات انگليسی
9
تعداد صفحات فارسی
11
قیمت بر حسب ریال
968,000
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
642 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

هدف اصلی مطالعه حاضر ارزیابی اعتبار همزمان دو مقیاس تجدید نظر شده عملکرد بین المللی لیتر و نسخه دوم مقیاس توانایی های افتراقی (شاخص استدلال غیر کلامی) در گروهی از کودکان ناشنوا یا کم شنوا می باشد. اگرچه وسعت ابزار های شناختی موجود جهت ارزیابی کودکان ناشنوا و کم شنوا بسیار مهم و سودمند است، اما روانشناسان بالینی و تحصیلی اغلب برای ارزیابی عملکرد شناختی کودکان در حیطه ناشنوایی با چالش های متعددی روبرو هستند. آزمودنی های مطالعه حاضر شامل 54 کودک سه تا شش ساله است که به صورت دوجانبه ناشنوای دائمی هستند. به عنوان بخشی از مطالعه حاضر، ارزیابی های عصب روانشناختی توسط عصب روانشناسان کودکان و یا متخصصین بالینی دارای مجوز  که در زمینه اجرای ارزیابی های مربوط به کودکان دارای ناتوانی ها و معلولیت های رشدی تجربه کافی داشتند، مخصوصا کودکان ناشنوا، اجرا شد. نمرات Leiter-R Brief IQ مشابه با نمرات شاخص استدلال غیر کلامی DAS-II بود و هیچ تفاوت معنی داری بین میانگین نمرات این دو ارزیابی مشاهده نشد. میزان شدت ناشنوایی فاقد همبستگی با Leiter-R و یا هوشبهر غیر کلامی DAS-II است. تقریبا یک چهارم کودکان ارزیابی شده دارای تفاوت های درون فردی معنی داری بین نمرات Leiter-R و DAS-II بودند که میزان تفاوت از هم، در واقع بیشتر از یک انحراف استاندارد می باشد. در واقع انجام ارزیابی های دقیق در مورد عملکرد ذهنی کودکان ناشنوا و یا کم شنوا در تعیین و طراحی مداخلات و خدمات آموزشی از اهمیت مضاعف برخوردار است. همچنین بهتر است آزمون های عصب روانشناختی و تکالیف متعددی برای ارزیابی یک حیطه معین ( نظیر استدلال کلامی) در کودکان کم شنوا و ناشنوا اجرا شوند.

1-مقدمه

هوش غیر کلامی یکی از مهمترین پیش بین های عملکرد زبان در میان کودکان کم شنوا و ناشنوا می باشد (دانسون، باربی، مک کای و کلارک، 2002؛ گیرس، موگ، بیدنشتین، برنر و هایس، 2009؛ گیرس، 2003؛ خان، ادواردز و لانگدون، 2005؛ منزن-در، ویلی، گرتر و چو، 2010؛ مولر، 2000؛ پیسونی و گیرس، 2000؛ سوروویکی و همکاران، 2002). با توجه به اینکه ناشنوایی صرف فاقد هم بستگی با عملکرد ضعیف در این آزمون های مربوط به توانایی های شناختی غیر کلامی است، کودکانی که ناشنوا و یا کم شنوا هستند، دارای عملکرد مشابهی با همتایان شنوای خود هستند (خان و همکاران، 2005؛ کیرویتسکی، مکینتاش و فینچ، 2004؛ می بری، 2002؛ یوشیناگا-ایتانو، سدی، کولتر و مهل، 1998؛ زکولد، دیجن، گوورتس و کرامر، 2007؛ زیبل، 1987). آزمون های هوش غیر کلامی باعث کمرنگ شدن موانع زبانی در برآورد عملکرد شناختی کودکان ناشنوا می شوند (زکولد و همکاران، 2007). افزون بر این، گفته می شود کودکان دارای مشکلات شدید ناشنوایی در حین انجام تکالیف مربوط به حافظه فعال از استراتژی های موثرتر و کارآمد تری استفاده می کنند تا فقدان اطلاعات گفتاری را جبران کنند (زکولد و همکاران، 2007)...  

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله روانشناسی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده روانشناسی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


Hearing loss
Deaf or hard-of-hearing
Nonverbal cognitive assessment

ثبت سفارش جدید