Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
968,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی مکانیک " با موضوع " عملکرد خنک سازی یک برج خنک کننده خشک مکش طبیعی تحت جریان باد مخالف و یک روش حصارسازی جهت ارتقای بازدهی خنک سازی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
عملکرد خنک سازی یک برج خنک کننده خشک مکش طبیعی تحت جریان باد مخالف و یک روش حصارسازی جهت ارتقای بازدهی خنک سازی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Applied Energy
سال انتشار
2016
کد محصول
1012412
تعداد صفحات انگليسی
11
تعداد صفحات فارسی
26
قیمت بر حسب ریال
968,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
8 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

عملکرد خنک ­سازی یک برج خنک کننده خشک مکش طبیعی در شرایط وجود باد مخالف کاهش می‌یابد. براساس یک برج خنک کننده خشک مکش طبیعی که در یک واحد 660 مگاواتی در چین در حال بهره برداری بود، روش محاسباتی دینامیک سیال با صحت آزمایی انتخاب گردید تا عملکرد خنک سازی در سرعت‌های مختلف باد بررسی شود. مکانیسم مقاومتی مبتنی بر نیروی لزجت مرتبه اول در شبیه سازی مقاومت جریان هوا برای رادیاتور بکار گرفته شد. نتایج عددی یافته‌های پیشین را تأیید می‌کند که زمانی که سرعت باد بیش از 4 متربرثانیه باشد، عملکرد خنک سازی برج خنک کننده خشک با افزایش سرعت باد تقلیل می‌یابد، اما کاهش عملکرد نسبتاً کم است. تهویه غیریکنواخت پیرامونی و گرداب‌های داخل برج بیشترین سهم را در کاهش عملکرد خنک سازی دارند زمانی که باد مخالف وجود دارد. برای ارتقای عملکرد کلی خنک کننده، یک روش حصارسازی با دهانه‌ای در ضلع رو به باد پیشنهاد شده است تا بدین صورت سطح فشار بیرونی آن ضلع و رادیاتورهای پشتی افزایش یابد. نتایج عددی نشان می‌دهند که چنین روش حصارسازی می‌تواند عملکرد خنک سازی را در تمامی سرعت‌های باد موردبررسی با افزایش 36 درصدی سرعت تهویه و کاهش تقریبی 7% دمای آب در حال گردش در سرعت 20 متربرثانیه ارتقا دهد.

1-مقدمه

نیروگاه‌های برق تقریباً نیمی از ذخیره آب صنعتی جهان را مصرف می‌کنند (1). به عنوان یک فناوری مؤثر در صرفه جویی آب، فناوری خنک سازی خشک غیرمستقیم در سال‌های اخیر برای تولید برق در کشورها و مناطق خشک به سبب مزایایشان ازجمله سروصدای کم، عمر بهره برداری زیاد، تعمیرات و نگهداری ساده و صرفه جویی زیاد انرژی کار فزاینده‌ای داشته‌اند (2 و 3). بااین حال، مشخص شد که بازدهی خنک سازی خشک نسبت به باد مخالف محیط و نوسان شرایط آب و هوایی که می‌توانند حداکثر تغییر خروجی دردامنه 10-5 درصد ظرفیت اسمی را در عملیات روزانه وارد کنند، حساس است (4). باد مخالف محیط در صورتی از اهمیت بسزایی برخوردار خواهد بود که بتوان به شکلی مثبت از آن استفاده کرد جای آنکه اجازه دهیم بر بازدهی تولید برق اثر منفی گذارد....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی مکانیک در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی مکانیک در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


NDDCT
CFD
Indirect dry cooling

ثبت سفارش جدید