Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
968,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی عمران " با موضوع " پیش بینی نتیجه دعوی‌های مشاجره ساخت با استفاده از مدل شبک عصبی پرسپترون چندلایه‌ای " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
پیش بینی نتیجه دعوی‌های مشاجره ساخت با استفاده از مدل شبک عصبی پرسپترون چندلایه‌ای
نویسنده/ناشر/نام مجله :
International Journal of Project Management
سال انتشار
2015
کد محصول
1012418
تعداد صفحات انگليسی
9
تعداد صفحات فارسی
19
قیمت بر حسب ریال
968,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
659 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

بروز مشاجرات در قراردادهای ساخت هند جدا از افزایش بیش از حد زمان و هزینه به رابطه بین طرفین آسیب می‌رساند. با این حال، اگر طرفین یک مشاجره بتواند نتیجه مشاجره را با قطعیت کمی پیش بینی کنند، بطور محتمل موضوع مشاجره را فیصله خواهند داد که این سبب جلوگیری از هزینه‌ها و تشدید جرم به سبب داوری می‌شود. فرآیند حل مشاجره عمدتاً مبتنی بر امور مربوط به پرونده است مانند شرایط قراردادها، شرایط واقعی در کارگاه، اسنادی که در طی اقدامات قضایی ارائه می‌شوند و غیره که در این تحقیق عوامل درونی نامیده می‌شوند. این امور و شواهد اصلی پرونده‌ها توسط محققین بررسی شده‌اند تا مکانیزم های حل مشاجره بدست آیند. این تحقیق بر تعیین عوامل درونی مشاجرات ساخت مرتبط با دعوی‌های تغییر از 72 رأی داوری با روش مطالعه موردی تمرکز دارد و علاوه بر این، تحقیق حاضر به دنبال این است که اهمیت آنها را در تصمیم داوری با جستجوی اطلاعات حرفه‌ای از طریق یک برآورد پرسش نامه‌ای اثبات کند. علاوه بر این، این تحقیق امکان پذیری روش شبکه عصبی پرسپترون چندلایه‌ای را براساس عوامل درونی موجود در پرونده مشاجره ساخت برای نتیجه یک مشاجره اثبات می‌کند. داده‌های حاصل از 204 دعوی تغییر ناشی از رأی‌های داروی برای ساخت مدل بکار رفته‌اند. یک شبکه عصبی پرسپترون سه لایه‌ای در ساخت این مدل مناسب بود که آموزش داده شده، صحت آزمایی شده و مورد آزمایش قرار گرفته است. ابزاری که این طور ساخته می‌شوند، تا حدی سبب پرهیز از مشاجره می‌شوند و سبب کاهش فشار روی قوه قضایی هند می‌شوند.

1-مقدمه

مشاجره خصوصیت عادی ساخت و ساز است و منابعی را صرف می‌کند که در غیر این صورت به شکلی سودآورتر استفاده می‌شوند. یک مشاجره به سبب مخالفت بوجود می‌آید. زمانی که یک طرف قرارداد دعوی طرف دیگر را نمی‌پذیرد، این سبب ایجاد یک مشاجره می‌شود. بطور مرسوم، مشاجرات ساخت در دادگاه‌ها از طریق دعوی قضایی حل و فصل می‌شوند. با این حال، دعوی قضایی به سبب پویایی حوزه ساخت و ساز بسیار طاقت فرسا و پرزحمت است؛ از این رو، اقدامات داوری به مکانیزمی اصلی برای حل مشاجرات ساخت تبدیل می‌شوند. شیوه‌های نوین حل اختلافات تجاری از دعوی قضایی به سمت داوری و حکمیت تغییر مسیر داده است. کاربرد داوری نسبت به دعوی قضایی به عنوان یک دادگاه محکمه قضایی که براساس حقایق و نه سوابق تصمیم گیری می‌کند، مؤثر تلقی می‌شود و جای آنکه یک قاضی یا هئیت منصفه قرارداد را تفسیر کنند، آن‌ها قرارداد را تفسیر می‌کنند. هرچند این روش نسبت به اقدامات عادی قضایی موثرتر، ضروری‌تر و مقرون بصرفه‌تر است، با این حال بسیاری اوقات رأی قضات در دیوان‌های عالی به چالش کشیده می‌شود و به سبب برخی دلایل قابل قول و موارد استثنایی نقض می‌شوند. بدین صورت، کل این فرآیند برای مالک و پیمانکار بسیار دشوار می‌شود. اگر طرفین تصمیم دادگاه را پیش از برگزاری دادگاه با قطعیتی کمی می‌دانستند، احتمالاً موضوع مشاجره را فیصله می‌دهند بجای آنکه با مخارج و تشدید جرم روبرو شوند که به اقدامات قضایی مربوط می‌شوند....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی عمران در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


Construction disputes
Dispute resolution
Intrinsic factors
Extrinsic factors
Artificial intellig

ثبت سفارش جدید