Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,210,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی عمران " با موضوع " مقاوم سازی لرزه ای ستون های کوتاه بتن آرمه با مصالح CFRP " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
مقاوم سازی لرزه ای ستون های کوتاه بتن آرمه با مصالح CFRP
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Composite Structures
سال انتشار
2008
کد محصول
1012423
تعداد صفحات انگليسی
13
تعداد صفحات فارسی
28
قیمت بر حسب ریال
1,210,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
4 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

امروزه مقاوم سازی ساختمان ها یا پل ها در برابر آسیب زلزله یک چالش واقعی فناوری اقتصادی محسوب می شود. مصالح کامپوزیت بکار رفته در روش لایه بندی مرطوب از دهه 1990 فناوری اصلی مقاوم سازی برای سازه های مهندسی بوده است. تحقیق صورت گرفته در این مقاله با موضوع مقاوم سازی لرزه ای مرتبط می باشد. اهداف اصلی، ارزیابی نقش CFRP در عملکرد مکانیکی و پرانرژی و نیز اصلاح الگوی ترک خوردگی در ستون های کوتاه می باشد. در طی زلزله، ستون های کوتاه به دلیل مقاومت پائین خود تحت اثر جابجایی های افقی زیاد ایجاد شده، تنش برشی را متحمل می شوند. تعداد 8 ستون کوتاه آزمایش شدند؛ آرماتور طولی آنها بالاتر از حد بالایی Eurocode 8 بود، در حالی که آرماتورهای عرضی در حد کافی نبودند تا تسلیم برشی تضمین گردد. 7 ستون بطور سراسری یا منفصل با CFRP یا GFRP مقاوم سازی شدند. این ستون ها تحت یک بار فشاری ثابت همراه با بار متناوب افقی شبه استاتیکی مورد آزمایش قرار گرفتند. بنابراین این امکان وجود داشت که کارایی این گونه مقاوم سازی را با اندازه گیری افزایش بار و شکل پذیری ارزیابی نماییم. 

1-مقدمه

ساخت ساختمان های بتن آرمه موجود و سازه های بتن پیش تنیده مطابق با مقررات ایمنی و ملاحظات مرتبط با حوادث مانند زلزله و انفجار یک چالش بزرگ مالی و وابسته به فناوری است که یک مسئله اجتماعی اقتصادی بزرگی را برای سال های آتی مطرح می کند (1). بررسی سازه های مهندسی موجود، خطاهای اولیه طراحی و یا از هم پاشیدگی مصالح را آشکار می سازد که نیاز به روش های جدید مقاوم سازی یا مرمت دارند. در دهه اخیر مصالح کامپوزیت (الیاف کربن یا شیشه همراه با ماتریس های پلیمری) که با استفاده از چسب بکار گرفته می شوند، تأثیرگذاری خود را در حفاظت و مقاوم سازی تیرها و ستون ها به اثبات رساندند (2). سازه های مهندسی عمران و نیز ساختمان های اداری یا آپارتمانی همگی تحت تأثیر زلزله قرار می گیرند. آن طور که بنظر می رسد یک دلیل معمول تسلیم، تنش برشی می باشد....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی عمران در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Short columns
Seismic retrofit
CFRP

ثبت سفارش جدید