Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,265,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی عمران " با موضوع " کاهش آسیب زلزله در قاب های بتن آرمه با بهره گیری از محصورکنندگی FRP " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
کاهش آسیب زلزله در قاب های بتن آرمه با بهره گیری از محصورکنندگی FRP
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Composite Structures
سال انتشار
2014
کد محصول
1012428
تعداد صفحات انگليسی
13
تعداد صفحات فارسی
32
قیمت بر حسب ریال
1,265,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
3 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

هدف این تحقیق، بررسی اثر محصورکنندگی FRP بر کاهش آسیب یک قاب بتن آرمه 8 طبقه با محصورشدگی ضعیف است که در معرض شدت های لرزه ای مختلف قرار می گیرد. تحلیل های تاریخچه زمانی غیرالاستیک و آسیب برای قاب با محصورشدگی ضعیف و مقاوم سازی آن با FRP انجام می شود. تحلیل ها هم چنین برای یک قاب مشابه از لحاظ هندسی انجام گردید که با الزامات محدودکننده تر یک قاب متوسط برای مقایسه با قاب های با محصورشدگی ضعیف و مقاوم شده طراحی شدند. نتایج حاصل، اثر مثبت محصورکنندگی FRP که بطورچشمگیری آسیب قاب های با محصورشدگی ضعیف را تا یک یا دو سطح آسیب کاهش می دهد، تأیید می نماید. این مقایسه آشکار کرد که قاب با محصورشدگی ضعیف بطور اساسی به قاب متوسط ارتقا یافته است. این نتایج برای طراحی سازه که در زمینه مقاوم سازی فعالیت دارند، سودمند خواهد بود. محدودیت این تحقیق نیز ارائه می گردد.

1-مقدمه

نقش های هم فولاد عرضی در سازه های بتن آرمه (RC)، (1) جلوگیری از کمانش آرماتورهای طولی؛ (2) جلوگیری از تسلیم برشی؛ (3) محصورکردن بتن می باشد. شمار بسیاری از ساختمان ها در بخش های مختلف دنیا زمانی که برخلاف الزامات آیین نامه های مدرن مورد سنجش قرار می گیرند، ساختمان هایی با کمبود فولادعرضی شناسایی می شوند. بسیاری از این ساختمان ها براساس آیین نامه های قدیمی تر طراحی شده اند که در آنها بارهای زلزله در مقایسه با روش های اجرایی امروزی  مورد تأکید کمتری قرار داشتند و از طرفی بارهای ثقلی به عنوان بارهای طراحی اصلی در نظر گرفته می شدند.....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی عمران در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



FRP
Confinement
Damage assessment

ثبت سفارش جدید