Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
968,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی عمران " با موضوع " مدلسازی خرابی پیش رونده یک سازه چندطبقه با استفاده از سیستم فنر-جرم-میراگر " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
مدلسازی خرابی پیش رونده یک سازه چندطبقه با استفاده از سیستم فنر-جرم-میراگر
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Structural Engineering and Mechanics
سال انتشار
2011
کد محصول
1012434
تعداد صفحات انگليسی
15
تعداد صفحات فارسی
19
قیمت بر حسب ریال
968,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

یک مدل مکانیکی ساده برای نمایش کیفی خرابی پیش رونده پنکیکی سازه های چندطبقه پیشنهاد شده است. اصابت دو طبقه ویران شده با استفاده از یک الگوریتم ساده که براساس سیستم مجازی جرم-فنر-میراگر ایجاد می گردد، شبیه سازی می شود. برای تحلیل مودهای مختلف خرابی، ستون ها و تیرها جداگانه درنظر گرفته می شوند. مطالعات پارامتری نشان می دهند که فرآیند خرابی پیش رونده شامل تعداد بسیاری از مکانیزم های پیچیده است. با این حال، مدل پیشنهادی یک ابزار عددی ساده برای ارزیابی رفتار کلی خرابی که ناشی از چند عامل اولیه است، ارائه می کند. ویژگی های منحصربفرد، مانند معیار تسلیم اتصال تیر-تیر و معیار تسلیم اتصال تیر به ستون در برنامه گنجانده می شود. در کنار این، معیار تسلیم موضعی اعضای سازه ای را نیز می توان در مدل پیشنهادی گنجاند.

1-مقدمه

خرابی پیش رونده زمانی رخ می دهد که یک سازه دارای الگوی بارگذاری مختص خود است یا شرایط مرزی است که تغییر یافته است طوری که برخی اعضا فراتر از ظرفیت هدف خود بارگذاری می شوند. سپس سازه بجای مانده جهت یافتن مسیر بارهای جایگزین بمنظور بازتوزیع بارهای خارج از بالانس ناشی از اعضای آسیب دیده تحت نیرو قرار می گیرد. در نتیجه، سایر اعضای مجاور که سازه بجای مانده را احاطه می کنند، ممکن است با پراکنده شدن برخی بارهای اعمالی نیز دچار تسلیم شوند. بازتوزیع بارها یک فرآیند دینامیکی است و تا زمانی که یک وضعیت تعادلی جدید بواسطه سازه بجای مانده یا از طریق یافتن یک مسیر بارگذاری جایگزین یا پراکنده شدن بارها در نتیجه خرابی اعضا برقرار شود، ادامه خواهد داشت.

تحقیقات نشان می دهند که پدیده خرابی پیش رونده ساختمان ها در جامعه مهندسی حرفه ای، توجه بسزایی را به خود معطوف کرده است. برای سازه های با قاب مسطح، چند روش برای لحاظ مقاومت سازه نسبت به خرابی پیشرونده در طراحی ساختمان بطور مثال، براساس روش شبه استاتیکی یا دینامیک سازه پیشنهاد شده است....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی عمران در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران در زمینه کلمات کلیدی زیر است:





progressive collapse
impact
virtual spring
virtual damper

ثبت سفارش جدید