Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
968,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی عمران " با موضوع " رابطه تنش-کرنش محوری برای ستون های بتنی دایروی و مستطیلی محصور شده با FRP " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
رابطه تنش-کرنش محوری برای ستون های بتنی دایروی و مستطیلی محصور شده با FRP
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Cement & Concrete Composites
سال انتشار
2006
کد محصول
1012437
تعداد صفحات انگليسی
11
تعداد صفحات فارسی
21
قیمت بر حسب ریال
968,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
964 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

یک مدل ریاضی کلی برای بیان رابطه تنش کرنش  بتن محصور شده با FRP ساخته شده است. این رابطه برای هر هر دو ستون دایروی و مستطیلی کاربردی بوده و پارامترهای اصلی که بر پاسخ تنش-کرنش اثر می گذارند، لحاظ می کند. این پارامترها شامل مساحت و مشخصات مصالح دورپیچ های خارجی  FRP، نسبت ابعادی مقاطع ستون مستطیلی، شعاع کنج مورد استفاده برای نصب FRP و نسبت حجمی و آرایش فولاد عرضی داخلی می باشند. مدل پیشنهادی، به دقت نتایج آزمایشگاهی پاسخ تنش-کرنش و بار-تغییرشکل ستون های دایروی و مستطیلی را مجدداً نتیجه می دهد. علاوه بر اهمیت آن در ارزیابی اثر محصورشدگی FRP بر مقاومت محوری نهایی ستون های بتنی، رابطه تنش-کرنش ایجاد شده را می توان بطور کارآمد و موثر برای تحلیل پاسخ بتن محصور شده با FRP تحت انواع مختلف بارگذاری های اعمالی بکار برد.

1-مقدمه

چند مطالعه آزمایشگاهی برای محاسبه مشخصه های مقاومت محوری ستون های بتنی که در سطح خارجی با کامپوزیت های پلیمر مسلح به الیاف (FRP) محصور شده اند، انجام شده است. این مطالعات اغلب پارامترهای مهم را که بر مقاومت محوری ستون های محصور شده با FRP اثر می گذارند، تعیین کرده است (1). این پارامترها شامل مساحت و مشخصات مصالح مسلح کننده عرضی FRP، آرایش آرماتورها، نوع مقطع ستون (مستطیلی، دایروی)، نسبت ابعاد مقطع مستطیلی و شعاع کنج مقطع آماده سازی شده برای نصب FRP می باشد. هرچند اغلب این پارامترها مشابه پارامترهایی هستند که بر پاسخ تنش-کرنش بتن محصور شده با فولاد تأثیر می گذارند، اما چون فولاد رفتاری الاستوپلاستیک دارد در حالی که FRP مصالحی با رفتار الاستیک خطی است، مقاومت محوری و رفتار تنش-کرنش برای بتن محصور شده با کامپوزیت های FRP، در مقایسه با بتن محصور شده با خاموت تفاوت اساسی دارد....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی عمران در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران در زمینه کلمات کلیدی زیر است:






Columns
Confined concrete
Ductility
Fiber reinforced polymers
Stress
Strain

ثبت سفارش جدید