Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,265,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی عمران " با موضوع " تحقیقات پس لرزه ای بر روی چندین دیوار حایل خاکی و سطوح شیب دار تحکیم یافته ژئوسنتزی در طول زلزله جی-جی در تایوان " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
تحقیقات پس لرزه ای بر روی چندین دیوار حایل خاکی و سطوح شیب دار تحکیم یافته ژئوسنتزی در طول زلزله جی-جی در تایوان
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Elsevier, Soil Dynamics and Earthquake Engineering
سال انتشار
2001
کد محصول
1012445
تعداد صفحات انگليسی
17
تعداد صفحات فارسی
22
قیمت بر حسب ریال
1,265,000
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
9 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

این مقاله نگاهی کلی بر کاربرد سازه­ های خاکی تحکیم یافته ژئوسنتزی در تایوان دارد. تایوان  شرایط ژئوتکنیکی و نقشه برداری منحصر به فردی دارد که این ویژگی موجب شده است که نسبت به آمریکای شمالی، اروپا و ژاپن، یک طراحی چالش برانگیزتر و کمتر محافظه کارانه برخوردار باشد. زلزله جی جی(chi-chi) در سال 1999 فرصت بررسی رفتار سازه های خاکی تحکیم یافته را فراهم نمود. در این بررسی عملکرد چندین دیوار حائل خاکی تحکیم یافته توسط بلوک مدولار و دامنه های تحکیم یافته در مجاورت گسل، مورد ارزیابی قرار گرفت. نتیجه این بود که سازه ­های تحکیم یافته بهتر از دیوارهای حائل خاکی تحکیم نیافته، عمل می­ کردند. موارد گسیختگی یادداشت برداری و دلایل گسیختگی، شناسایی گردیدند. عدم وجود ملاحظات طراحی متناسب با زمین لرزه، یک دلیل عمده گسیختگی تلقی می شد. حالت گسیختگی ترکیبی، نیروی اینرسی بلوک­ ها و سفتی پیوند و استحکام نسبت به فشار دینامیکی زیاد زمین، از جمله موارد عمده ای بودند که ملاحظات طراحی های بعدی را تضمین می ­کردند.

1-مقدمه

کاربردهای خاک تحکیم یافته در تایوان

تایوان یک کشور جزیره ای با 360000 کیلومتر مربع مساحت و بالغ بر 21.9 میلیون نفر جمعیت می ­باشد ]22[. جزیره اصلی با داشتن بیشترین تراکم جمعیت (606 نفر به ازای هر کیلومتر مربع) رتبه دوم جهان را به خود اختصاص داده است. بیش از 70 درصد جزیره را دامنه ها و کوه ها تشکیل داده ­اند. دیوارهای حائل و سطوح شیب دار خاکی تحکیم یافته طی سال­های اخیر در تایوان به دلیل قرارگیری بسیاری از محل­­ های سکونت و پیشرفت­ های صنعتی در دامنه­ ها و تپه­ ها، مجبوبیت بسیاری به دست آورده­ اند... 

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی عمران در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



Seismic performance
Geosynthetic
Reinforced soil retaining wall

ثبت سفارش جدید