Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,265,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی عمران " با موضوع " انتخاب پیمانکار در محیط MCDM با استفاده از روش فازی AHP " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
انتخاب پیمانکار در محیط MCDM با استفاده از روش فازی AHP
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Iranian Journal of Management Studies
سال انتشار
2014
کد محصول
1012455
تعداد صفحات انگليسی
23
تعداد صفحات فارسی
22
قیمت بر حسب ریال
1,265,000
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

انتخاب پیمانکار یکی از مهم ترین مسائل زنجیره تامین به شمار می آید و تاثیر عمیقی بر عملکرد بنگاه دارد.از آنجایی که میزان قابل توجهی از بودجه دانشگاه به قرارداد های ساختمانی اختصاص می یابد، انتخاب پیمانکار مسئله ای مهم در امور مالی دانشگاه ها به شمار می رود. با توجه به این که انتخاب پیمانکار مساله ای با ضوابط چند گانه MCDM است، روش های بسیاری برای مواجهه با آن پیشنهاد شده است. انتخاب شامل مقایسه ای گسترده از پیمانکاران با استفاده از مجموعه ای مشترک از ضوابط و معیارها  می باشد. پژوهشگران AHP و سایرین روش های سنتی را به صورت گسترده برای انتخاب فروشنده و پیمانکار، با در نظر گرفتن بسیاری از متغیرهای زبانی و ضوابط کمی و کیفی استفاده می کنند تا راه حلی بر ابهامات ذاتی مساله انتخاب پیمانکار باشند، هر چند که نارسایی هایی در این روش ها وجود دارد. در این تحقیق روش FAHP که همان بسط فازی AHP است، جهت اعمال داده های فازی موجود در ترجیحات قضاوتی متغیرهای تصمیمی مختلف استفاده شده است. سطح زبانی مقایسه های کارشناسان در قالب اعداد فازی مثلثی به منظور ایجاد ساختار ماتریس های مقایسه ای زوجی، ارائه شده است. پیمانکاران ساختمانی دانشگاه تهران در ارتباط با هر ضابطه اولویت بندی شده اند و در نهایت بهترین با توجه به تمامی شاخص ها تعیین شده است.

1-مقدمه

در سال های اخیر مساله انتخاب تامین کننده، توجه زیادی را در ادبیات مدیریت زنجیره تامین به خود معطوف کرده است. بسیاری از شرکت ها تمایل دارند تا عملکرد مالی و اقتصادی خود را با از بین هزینه ها از طریق انتخاب یک تامین کننده مناسب، افزایش دهند. باتوجه به این که قسمت قابل توجهی از بودجه یک شرکت به قرارداد های پیمانکاران اختصاص می یابد، انتخاب تامین کننده صحیح از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. مدیریت تامین همزمان ، حفظ همکاری بلند مدت و استفاده از تامین کنندگان کمتر و در عین حال مطمئن تر می باشد. بنابراین انتخاب تامین کنندگان مناسب در برگیرنده عوامل زیاد کمی و کیفی می باشد (هو و همکاران 2010)...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی عمران در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Analytic Hierarchy Process
contractor selection
fuzzy set theory

ثبت سفارش جدید