Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
880,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " پزشكی " با موضوع " الگوها و پیشرفت عملکرد شناختی در MS : تشکیل و اعتبارسنجی منحنی درصدی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
الگوها و پیشرفت عملکرد شناختی در MS : تشکیل و اعتبارسنجی منحنی درصدی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Journal of Neurology, Neurosurgery & Psychiatry
سال انتشار
2005
کد محصول
1012460
تعداد صفحات انگليسی
6
تعداد صفحات فارسی
12
قیمت بر حسب ریال
880,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
857 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

هدف و پیشینه: نرخ و الگوی پیشرفت کاهش شناختی در MS هنوز به طور کامل شناسایی نشده است. هدف مطالعه حاضر تعيين همبستگي بين آزمون هاي شناختي و طول مدت بيماري، ساخت منحني هاي شناختي طولي و ارزيابي الگوي تغيير در طول زمان می­باشد.

روش­ها: روش باتری غربالگری عصب روانشناختی برای MS یا NSBMS در 150 بیمار متوالی MS مورد آزمایش قرار گرفت و آزمایشاتی که با طول مدت بیماری همبستگی داشتند، شناسایی شدند. منحنی های درصدی ساخته شده اند و الگوی کاهش شناختی در طول زمان مورد بررسی قرار گرفت. منحنی شناختی در یک گروه دیگر شامل 83 بیمار مبتلا به MS اعتبار سنجی شد.

دستاوردها: سه مورد از چهار مقدار تست فراخوانی فضایی (SPART 7/24) و آزمون اضافی دنباله شنیداری گام به گام برای دو ثانیه (PASAT 29)، با طول مدت بیماری همبستگی داشتند. این تست ها برای ساخت منحنی­های مقطعی که الگوی کاهش شناختی در طول زمان در بیماران MS را شناسایی می­کنندمورد استفاده قرار گرفتند. بر اساس آنالیزهای این مقاطع، اولین زوال شناختی در آزمایش­های SPART 7/24 1-5 در زمان یک تا سه سال از زمان آغاز رخ داده است، و پس از آن کاهش در SPART یادآوری را بین سه تا 7 سال به تاخیر انداخت، و سپس توسط کاهش PASAT 29 پس از هفت سال از آغاز.

نتیجه ­گیری: به نظر می رسد که سلاست و حافظه کلامی در MS سریعتر از همه مورد تأثیر قرار می­گیرند. الگوی کاهش شناختی سپس با کاهش یادگیری فضابینی، به دنبال آن یادآوری تاخیر یافته و سپس با سرعت پردازش اطلاعات و توجه توصیف می­ شود. منحنی های درصد شناختی می تواند برای ارزیابی الگوی پیشرفت و مشخص کردن بیمارانی که میزان خطر برای آن­ها افزایش یافته استفاده شود.

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله پزشكی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده پزشكی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


multiple sclerosis

ثبت سفارش جدید