Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,331,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی برق " با موضوع " سیر تکاملی قطعات الکترونیکی مبتنی بر گرافن " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
سیر تکاملی قطعات الکترونیکی مبتنی بر گرافن
نویسنده/ناشر/نام مجله :
International Journal of Smart and Nano Materials
سال انتشار
2010
کد محصول
1012467
تعداد صفحات انگليسی
25
تعداد صفحات فارسی
38
قیمت بر حسب ریال
1,331,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
3 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

ایزولاسیون دقیق گرافن تک لایه‌ای، دگرشکلی دوبعدی کربن از گرافین، در بررسی قابلیت پیاده‌سازی و استفاده از آن به‌منظور ساخت قطعات الکترونیکی مختلف، بسیار مورد توجه قرار گرفته است، به خصوص به خاطر مشخصه‌های الکترونیکی استثنایی این ماده. گرافن به‌منظور حفظ توازن در قانون مور (Moor) به‌عنوان جایگزینی برای قطعات الکترونیکی مبتنی بر سیلیکون شناخته می‌شود. این مقاله مروری دارد بر پیشینه موفق این ماده با تمرکز روی ساختار، مشخصه‌ها و روش ساخت گرافن و نیز کاربردهای مختلف آن در قطعات الکترونیکی.

1-مقدمه

گرافن، یک ورقه نازک تک اتمی از گرافین است که جنبه‌های مختلفی از نیمه‌هادی‌ها و فلزات را تؤاماً دارا بوده و یک جایگزین قابل‌اطمینان برای مواد نیمه‌هادی سنتی و مرسوم نظیر سیلیکون است. این ماده حاوی اتم‌های کربن هیبرید شده sp2 است که در یک ساختار کریستالی لانه‌زنبوری دوبعدی (2D) چیده شده‌اند و همچنین مؤلفه تشکیل‌دهنده اصلی سایر اشکال کربن هستند (شکل 1)، یعنی می‌تواند برای تشکیل گرافین سه‌بعدی روی هم قرار گرفته و یا برای ساخت نانولوله‌های کربنی تک‌بعدی (1D) به‌صورت لوله پیچیده شده و یا برای ساخت فوليرين های بدون بعد، (0D) استفاده شود و از این رو، به‌عنوان مادر اشکال گرافیتی شناخته می‌شود [1و2]....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی برق در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی برق در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



electronic device
FET
field effect
graphene
nanoelectronics

ثبت سفارش جدید