Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,331,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " حقوق " با موضوع " پیوند میان حقوق بشر و توسعه: روش‌های نوین و استراتژی‌های NGOهای جهانی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
پیوند میان حقوق بشر و توسعه: روش‌های نوین و استراتژی‌های NGOهای جهانی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Elsevier,World Development
سال انتشار
2003
کد محصول
1012471
تعداد صفحات انگليسی
14
تعداد صفحات فارسی
21
قیمت بر حسب ریال
1,331,000
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
253 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



 چکیده

 تعامل روبه‌رشد حقوق بشر و توسعه، خصوصا در حیطه فعالیت سازمان‌های غیردولتی (NGOها)، پیامدهای مهمی برای NGOها، آژانس‌های اهداکننده، و دولت‌ها دارد. سه خط سیر—یک رویکرد حقوق-محور به توسعه، حمایت مشترک انجام‌شده از جانب NGOهای حقوق بشر و توسعه، و توجه روزافزون به حقوق اقتصادی و اجتماعی گروه‌های حقوق بشر—جوهره‌ی این تعامل روبه‌رشد را شکل می‌دهند. حقوق بشر که ملاک‌های به‌ رسمیت‌شناخته‌شده بین‌المللی را به عنوان معیار و مبنای مسئولیت NGO، دولت‌ها، و انجمن‌ها عرضه می‌دارد، منبع نوینی را برای اثرگذاری NGOها فراهم می‌کند، و نخستین چالش بنیادین را در مقابل دیدگاه بازارمحور توسعه که از دهه 1980 مسلط بوده را مطرح می‌کند. تلاش‌های NGOها برای پیوند دادن حقوق بشر و توسعه می‌بایست مورد بررسی قرار گیرد تا پتانسیل‌ها و محدودیت‌های آن آشکار شود.

-1 مقدمه

کارکنان بین‌المللی سازمان‌های آکسفام آمریکا و CARE که در اکتبر 2002 برای مقایسه تجربیات در اجرای یک رویکرد حقوق-محور به توسعه گرد هم آمدند، از واکنش‌های خود به جنگ افغانستان به عنوان یک مطالعه موردی استفاده بردند و تغییر گرایش سیستماتیک سازمان‌های خود از مساعدت به نیازهای توسعه به حقوق اقتصادی است را تایید کردند. نخستین تغییر در مورد غذا بود، یک NGO با قدمت سی‌ساله که متعهد به ریشه‌کن کردن گرسنگی بود، کمپینی را در سال 2002 برای موافقت ایالات متحده با پیمان بین‌الملل حقوق اقتصادی، اجتماعی، و سیاسی به راه انداخت…

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله حقوق در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده حقوق در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


human rights
NGOs
development management
environment
civil society

ثبت سفارش جدید