Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,265,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " شيمی " با موضوع " افزایش عملکرد کاتالیستی تیتانیوم سیلیکات-1 با تنظیم اندازة بلور در محدودة nm 200-1200 در سیستم تترا پروپیل آمونیوم برمید " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
افزایش عملکرد کاتالیستی تیتانیوم سیلیکات-1 با تنظیم اندازة بلور در محدودة nm 200-1200 در سیستم تترا پروپیل آمونیوم برمید
نویسنده/ناشر/نام مجله :
ChemCatChem
سال انتشار
2015
کد محصول
1012477
تعداد صفحات انگليسی
9
تعداد صفحات فارسی
21
قیمت بر حسب ریال
1,265,000
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
10 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

یک روش ساده برای سنتز تیتانیوم سیلیکات-1 (TS-1) با قابلیت کنترل اندازه بلور گزارش شد. یک سیستم تترا پروپیل آمونیوم برمید مورد استفاده قرار گرفت و مقدار دانه­ ها (سوسپانسیون سیلیکات-1) و زمان تبلور برای کنترل اندازة بلور تغییر داده شد. با تغییر مقدار دانه­ از %12 تا %05/0 وزنی، اندازة بلور از 200 تا nm 1200 قابل تنظیم بود. زمان تبلور نسبت به مقدار دانه اهمیت کمتری در تعیین اندازة بلور داشت. خصوصیات نمونه­ های TS-1 با اندازه بلور مختلف تعیین شد و عملکرد آن­ها در اپوکسی­دار کردن پروپن مورد ارزیابی قرار گرفت. فعالیت کاتالیستی و گزینش­ پذیری نسبت به پروپن اکسید با کاهش اندازه بلور از 1200 تا nm 200 به دلیل حذف تدریجی محدودیت نفوذ افزایش یافت. حضور دانه برای این سیستم حیاتی است، چون عدم وجود دانه منجر به تبلور ضعیف و فعالیت کاتالیستی پایین می­ شود. مکانیزم عمل دانه با شبیه­ سازی فرایند تبدیل دانه در سیستم سنتز TS-1 بررسی شد.

-1مقدمه

تیتانیوم سیلیکات-1 (TS-1) ابتدا توسط Taramasso و همکارانش در سال 1983 به روش هیدروترمال سنتز شد [1]. TS-1 به دلیل فعالیت کاتالیستی عالی در واکنش ­های اکسایش گزینشی مانند اکسایش آلکان [2]، اپوکسی­دار کردن آلکن [3]، هیدروکسیل­دار کردن آروماتیک­ ها [4]، آموکسیماسیون کتون (تبدیل کتون به اُکسیم با استفاده از آمونیاک) [5]، و گوگردزدایی [6]، توجه زیادی را به خود جلب کرده است. هیدروکسیل­دار کردن فنول با H2O2 به کمک TS-1 برای تولید بنزن دی ­اُل­ها ابتدا در سال 1986 توسط Enichem تجاری ­سازی شد [7]. در سال­ های اخیر، روش تولید پروپن اکسید با هیدروژن پراکسید (HPPO) توسط BASF/Dow Chemical و Evonik/Unde به ترتیب در بلژیک و کره جنوبی تجاری ­سازی شده است [8,9]. برخی مؤسسات نیز این روش را در مقیاس پایلوت بکار برده ­اند [10,11]. پروپن اکسید (PO) یک ماده واسطه شیمیایی مهم بخصوص در تولید پلیمرهای پلی اتر پلی اُل است، و روش HPPO کاتالیز شده با TS-1 مزایای زیست محیطی و اقتصادی را به همراه دارد…

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله شيمی در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید