Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,210,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " نانوفناوری " با موضوع " الکترود خمیر کربن اصلاح شده با نانوذرات ZnO و نانو لوله های کربنی چنددیواره برای تعیین مقدار ناپروکسن با استفاده از تکنیک های الکتروشیمی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
الکترود خمیر کربن اصلاح شده با نانوذرات ZnO و نانو لوله های کربنی چنددیواره برای تعیین مقدار ناپروکسن با استفاده از تکنیک های الکتروشیمی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Elsevier, Journal of Electroanalytical Chemistry
سال انتشار
2014
کد محصول
1012478
تعداد صفحات انگليسی
6
تعداد صفحات فارسی
27
قیمت بر حسب ریال
1,210,000
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

در این مطالعه، الکترود خمیر کربن اصلاح شده با نانوذرات ZnO و نانولوله­ های کربنی چنددیواره (MWCNT) به عنوان یک ابزار سریع و حساس برای پژوهش بر اکسیداسیون الکتروشیمیایی ناپروکسن در pH زیستی مورد استفاده قرار گرفت. این مطالعه با استفاده از تکنیک ­های ولت­ سنجی چرخ ه­ای (CV)، کرونوآمپرومتری و ولت ­سنجی موج مربعی (SWV) انجام شد. برخی پارامترها مانند ضریب انتقال الکترون (α) و ضریب پخش (D) نیز برای اکسیداسیون ناپروکسن تعیین شدند. ناپروکسن در محدوده غلظت خطی 1.0 x 10-6M تا 2.0 x 10-4M با ولت­ سنجی موج مربعی آشکارسازی شد. حد آشکارسازی،M 2.3 x 10-7 بدست آمد. الکترود اصلاح شده، گزینش ­پذیری خوب برای ناپروکسن را در حضور برخی کاتیون ­های غیرآلی و شکرها نشان می­ دهد. سرانجام، اکسایش شیمیایی ناپروکسن در سطح ZnO/MWCNT/CPE برای تعیین ولت­ سنجی ناپروکسن در فرمول­ های دارویی مورد استفاده قرار گرفت.

1-مقدمه

الکترودهای خمیر کربن مختلف که به صورت شیمیایی اصلاح شده ­اند (CMCPEها) به طور گسترده در کاربردهای الکتروشیمی به عنوان الکترودهای حساس و گزینشی برای تعیین ترکیبات مختلف مورد استفاده قرار گرفته ­اند [1 – 7]. در میان اصلاح ­کننده­ های مختلف، مواد نانوبلور، به علت مزایای قابل­ توجه مانند مساحت سطحی بالا، پایداری شیمیایی و گرمایی بالا، تخلخل قابل تنظیم و زیست­ سازگاری، در حوزه ­های مختلف توجه زیادی را به خود جلب کرده ­­اند [8 -11]. الکترودهای اصلاح ­شده با نانوساختارها، به عنوان روش نویدبخش برای تسهیل انتقال مستقیم الکترون در مولکول­های زیستی پذیرفته شده ­اند. به عنوان مثال، این نانوساختارها شامل نانومواد کربنی [12،13]، نانوذرات Au [14]، و نانوساختارهای اکسیدفلز [15] هستند. در میان اکسیدهای فلزی، نانوساختارهای ZnO به علت ویژگی­ های گاف نواری زیاد (3.37 الکترون ولت)، انرژی بستگی برانگیزش بالا (60 الکترون ولت)، غیرسمی بودن، و  مبادله الکترون بالا، برای توسعه حسگرها و حسگرهای زیستی برای تشخیص بالینی مرجح است [16،17]. به عنوان مثال، استفاده از نانوساختارهای ZnO برای ساخت حسگرهای الکتروشیمیایی [18] و حسگرهای زیستی [19] در مقالات گزارش شده است...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله نانوفناوری در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده نانوفناوری در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




ZnO nanoparticles
Multiwalled carbon nanotubes
Carbon paste electrode

ثبت سفارش جدید