Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,265,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " شيمی " با موضوع " اثر عملیات فیزیکی و شیمیایی روی خصوصیات نانو زئولیت و عملکرد آن ها در تهیة دی متیل اتر " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
اثر عملیات فیزیکی و شیمیایی روی خصوصیات نانو زئولیت و عملکرد آن ها در تهیة دی متیل اتر
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Egyptian Journal of Petroleum
سال انتشار
2015
کد محصول
1012480
تعداد صفحات انگليسی
9
تعداد صفحات فارسی
18
قیمت بر حسب ریال
1,265,000
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
3 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

آب­ زدایی کاتالیستی از متانول و تبدیل آن به دی متیل اتر (DME) با استفاده از زئولیت­ های H-mordenite و H-Beta اصلاح شده با روش ­های فیزیکی و شیمیایی به عنوان کاتالیزور مورد بررسی قرار گرفت. اصلاح فیزیکی با استفاده از انرژی امواج فراصوت انجام شد، درحالیکه اصلاح شیمیایی از طریق آغشته­ سازی با نیتزات آلومینیوم و سپس کلسینه کردن انجام شد. کاتالیزورهای جامد تولید شده به عنوان کاتالیزورهای انتخابی برای آب­زدایی از متانول و تهیه دی متیل اتر در محدوده دمای ˚C 250-100 و سه زمان تماس مختلف مورد ارزیابی قرار گرفتند. خصوصیات شیمیایی و ساختاری کاتالیزورهای جامد با استفاده از XRD، FT-IR، TEM، SEM و NH3-TPD شناسایی شد. مشخص شد که اختلاط فیزیکی جامدها با استفاده از امواج فراصوت روشی مفید برای تولید بلورهای بازآرایی شدة ریز زئولیت­ های نانوکامپوزیتی با مورفولوژی جدید است. بلورهای بازآرایی شده از نظر چهارچوب ساختاری، خواص اسیدی، اندازه بلور و ذرات، حجم سلول واحد، اندازة منافذ، و فعالیت کاتالیستی مطلوب با %100 گزینش ­پذیری نسبت به DME در دمای ˚C 200 برای تمام زمان­های تماس بررسی شده متمایز بودند. مشخص شد که اثرات Al2O3 روی دیسپرسیون و برهم کنش با بلورهای نانو زئولیت و در نتیجه روی آب­زدایی کاتالیستی متانول تأثیر عمده­ای روی حداکثر گزینش ­پذیری دارد.

1- مقدمه

نیاز به سوخت­ های جایگزین پاک و با کارایی بالا در  سال های اخیر توجه زیادی را در سطح جهان به خود جلب کرده است. تلاش­ های بسیاری برای بررسی سوخت­ های حاصل از مواد خام جایگزین مانند گاز طبیعی و مواد زیستی انجام شده است [1]. تولید سوخت­ های مصنوعی، بخصوص، دی متیل اتر و سوخت­ های حاصل از زغال سنگ و گاز طبیعی بصورت تجاری در آمده­ است [2]. دی متیل اتر (DME) ترکیبی بی رنگ، غیر سمّی، غیر خورنده و ایمن با نقطة جوش ˚C 25- است؛ از این رو، معمولاً بصورت مایع در مخازن تحت فشار در atm 1/6 نگهداری می­ شود. علاوه بر اهمیت آن در تولید دی متیل سولفات، متیل استات، ترکیبات اکسیژن­ دار، بنزین اصلاح شده و مواد پتروشیمی، این ماده مشابه گاز مایع (LPG) است [3-13]. DME از گاز طبیعی، زغال سنگ و پسماندهای کشاورزی تولید می­ شود [11,14-18]

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله شيمی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده شيمی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Nano-zeolites
Modification
New morphology
Dimethyl ether

ثبت سفارش جدید