Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,314,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی فناوری اطلاعات " با موضوع " شبکه های عصبی مصنوعی با توانایی یادگیری انتشار شیمیایی مکانی در قشر مغز " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
شبکه های عصبی مصنوعی با توانایی یادگیری انتشار شیمیایی مکانی در قشر مغز
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Elsevier, Pattern Recognition
سال انتشار
2010
کد محصول
1012492
تعداد صفحات انگليسی
12
تعداد صفحات فارسی
34
قیمت بر حسب ریال
1,314,500
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
3 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

مطالعات عصب شیمیایی و دارویی سیستم های عصبی مرکزی در درک عملکرد نرمال مغز و کشف درمان موثر برای بیماری های مغزی بسیار موثر است. سیستم های تصویر برداری قادر به ارائه ی اطلاعات شیمیایی مکانی مکلنی هستند اما نیاز دارند که سوژه در طول ضبط تصویر، داخل صحنه باقی بماند. حسگرهای شیمیایی قابل کاشت را می توان در حیواناتی مورد استفاده قرار داد که به طور آزادانه رفتار می کنند و وضوح تصویر بالاتری نسبت به سیستم های تصویر برداری فراهم می کنند اما تنها در مجاورت نزدیک به حسگر. هدف این پژوهش طراحی و ارزیابی شبکه های عصبی مصنوعی است که قادر به تولید اطلاعات شیمیایی سه بعدی در طول زمان هستند و برای این منظور از اطلاعات بدست آمده از تعداد محدودی از حسگرهای می توانند از حیوان با رفتار آزاد ضبط گردند. نتایج نشان میدهند که شبکه های عصبی مکانی و مکانی قادر به یادگیری نفوذ یون در مدل قشر مغز هستند و در شرایط ایده آل و یا نویزی، شبیه سازی های شبکه ی داده های حسگر، به اندازه ی شبیه سازی های ریاضی، دقیق هستند.

-1مقدمه

بیماری ها و اختلالات عصبی حدود 100 میلیون آمریکایی را هر ساله با هزینه های بیش از 500 میلیارد دلار تخمین می زنند [1]. اگرچه مطالب زیادی در مورد مولفه های عملکرد عصبی و بیماری عصبی آموخته شده است، پویایی مکانیزیم شیمیایی در مغز به طور کامل مشخص نشده است. پژوهش های موثرتر در مورد علل بیماری و توسعه ی درمان در بلند مدت به نفع میلیون ها نفر است و با درمان بیماری به جای نشانه یابی ان، باعث کاهش هزینه ها می شود. مطالعه ی فارماکولوژی و عصب شیمیایی مغز اغلب شامل پژوهش در مورد مدل های حیوانی است که مکانیسم های یادگیری، حافظه و بیماری های عصبی و روانی را شامل می شود [2]

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.



این مقاله ترجمه شده مهندسی فناوری اطلاعات در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



Artificial intelligence
Elman
Neural network
3D

ثبت سفارش جدید