Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
880,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی فناوری اطلاعات " با موضوع " مقایسه‌ی پروتکل‌های مسیریابی در شبکه‌ی حسگر بی‌سیم، با استفاده از گره ی مرکزی سیار " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
مقایسه‌ی پروتکل‌های مسیریابی در شبکه‌ی حسگر بی‌سیم، با استفاده از گره ی مرکزی سیار
نویسنده/ناشر/نام مجله :
IEEE, Engineering and Computational Sciences (RAECS
سال انتشار
2014
کد محصول
1012513
تعداد صفحات انگليسی
4
تعداد صفحات فارسی
7
قیمت بر حسب ریال
880,000
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
281 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



 چکیده

یک شبکه‌ی حسگر بی‌سیم، متشکل از گره‌های حسگر مختلفی بوده که اقدام به حس محیط پیرامون خود نموده و سپس اقدام به ارسال داده‌های حس شده به گره ی سینک (گره ی مرکزی) می‌کند. مسیریابی گره‌های حسگر شبکه‌ی حسگر بی‌سیم ایستا که در نزدیک گره ی مرکزی قرار دارند، به دلیل بروز مسئله‌ی تقسیم‌بندی شبکه ( مسئله‌ی هات اسپات) باعث مصرف تمام انرژی گره‌ها می‌شود. به منظور اجتناب از بروز مسئله‌ی هات اسپات، می‌توان از یک روش مسیریابی در شبکه‌ی حسگر بی‌سیم که از یک گره ی مرکزی سیار (گره ی سینک) استفاده می‌کند بهره جست؛ چرا که قابلیت پویایی این گره ی مرکزی باعث شده تا بتوان اطلاعات را با استفاده از یک محاوره‌ی تک هاپه ( محاوره‌های که تنها یک هاپ را برای انتقال داده‌ها  دخیل می‌کند) از گره‌های حسگر جمع‌آوری نمود و این امر باعث کاهش مسئله‌ی هات اسپات و افزایش طول عمر شبکه و کاهش مصرف انرژی می‌گردد. در این مقاله، انواع مختلفی از شبکه‌های حسگر بی‌سیم به همراه پروتکل‌های مسیریابی مختلف در شبکه‌های حسگر بی‌سیم (پروتکل‌هایی که از گره ی مرکزی سیار استفاده می‌کنند) ارائه گردیده است. در انتهای مقاله نیز مقایسه‌ی جامعی بر روی پروتکل‌های مسیریابی صورت خواهد گرفت.

 -1مقدمه

شبکه‌های حسگر بی‌سیم WSN از کاربردهای فراوانی در حوزه‌هایی همچون نظامی، پزشکی، خانه، تجاری، علمی، صنعتی و مشتری برخوردار می‌باشند. یک گره ی حسگر در شبکه‌ی حسگر بی‌سیم، یک نهادی با اندازه‌ی کوچک، مصرف انرژی پایین بوده و بسته به کاربرد، ده‌ها تا صدها گره ی حسگر بر روی یک ناحیه‌ی مد نظر مستقر و بکار گرفته می‌شوند. با توجه به اینکه تفاوت‌های زیادی بین شبکه‌های معمول و شبکه‌های حسگر بی‌سیم وجود دارد، از این رو پروتکل‌های مسیریابی موجود در شبکه‌های معمول را نمی‌توان برای شبکه‌های حسگر بی‌سیم مناسب دانست [1]... 

  میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید



این مقاله ترجمه شده مهندسی فناوری اطلاعات در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


Wireless sensor networks
Wireless communication
Mobile communication
Routing protocols

ثبت سفارش جدید