Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,265,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی برق " با موضوع " مکانیابی بهینه چندمنظوره و تعیین اندازه تولیدات پراکنده چندگانه و بانک های خازنی شانت با در نظر گرفتن عدم قطعیت بار با روش MOPSO " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
مکانیابی بهینه چندمنظوره و تعیین اندازه تولیدات پراکنده چندگانه و بانک های خازنی شانت با در نظر گرفتن عدم قطعیت بار با روش MOPSO
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Electrical Power and Energy Systems
سال انتشار
2015
کد محصول
1012624
تعداد صفحات انگليسی
14
تعداد صفحات فارسی
46
قیمت بر حسب ریال
1,265,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
3 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

این مقاله یک کاربرد جدید برای بهینه ­سازی ازدحام ذرات چندمنظوره (MOPSO) با هدف تعیین محل و اندازه ­ی بهینه­ ی تولیدات پراکنده (DG ها) و بانک ­های خازنی شانت (SCB ها) و در عین حال لحاظ نمودن عدم قطعیت بار در سیستم­ های توزیع پیشنهاد می­دهد. بهینه ­سازی چندمنظوره دربردارنده­ی سه تابع هدف است: کاهش تلفات بار اکتیو، بهبود پایداری ولتاژی برای باس ­ها و متعادل ساختن جریان در بخش ­های مختلف سیستم. عدم قطعیت بار با استفاده از نظریه­ ی داده ­های فازی، مدل می­شود. این روش از راه­حل های بهینه­ ی پارتو برای حل مسأله­ ی متشکل از توابع هدف و محدودیت­ها استفاده می­کند. به علاوه، یک سازوکار مبتنی بر فازی بودن برای استخراج بهترین راه­ حل ایجاد مصالحه میان سه تابع هدف مختلف مورد استفاده قرار می­گیرد. روش پیشنهادی بر روی سیستم توزیع شعاعی (RDS) 33 باسه­ ی IEEE و سیستم توزیع شعاعی 94 باسه ­ی واقعی کشور پرتغال پیاده ­سازی شد، نتایج آن با روش­های الگوریتم تکاملی قوت پارتو (SPEA)، الگوریتم ژنتیک مرتب­ سازی غیرمغلوب (NSGA)، الگوریتم تکاملی تفاضلی چندمنظوره (MODE) و ترکیبی از الگوریتم ژنتیک و الگوریتم رقابت استعماری (ICA/GA) مقایسه شدند. نتایج تست نشان می­دهد که روش پیشنهادی کارایی بیشتری داشته و قابلیت بالاتری در یافتن پاسخ­ های بهینه در مواردی دارد که مکانیابی و تعیین اندازه­ ی DG و SCB همزمان در بهینه ­سازی چندمنظوره انجام می­گیرد.

1-مقدمه

سیستم­ های توزیع معمولاً از فیدرهایی تشکیل شده ­اند که پیکربندی شعاعی دارند. امروزه رشد تقاضا و بار موجب توسعه­ ی سیستم­ های توزیع شده­ اند. این عامل موجب افت ولتاژ بیشتر، افزایش تلفات در نتیجه­ ی کاهش پایداری ولتاژ باس و عدم تعادل بار شده است. در نتیجه، استفاده تولیدات پراکنده (DG ها) افزایش یافته است. نصب چنین منابع ی در سیستم­ های توزیع می­تواند نیاز به استقرار خطوط جدید انتقال و توزیع برای تأمین برق را از بین برده و صرفه­ جوی اقتصادی داشته باشد. نصب مناسب DG ها، تلفات شبکه را کاهش می­دهد، عملکرد شبکه را بهبود می­بخشد، سرمایه­ گذاری را به تعویق انداخته و قابلیت اطمینان را افزایش می­دهد. به علاوه، در سیستم­ های توزیع، بانک­های خازنی شانت (SCB ها) می­توانند پارامترهای کیفیت توان را بهبود ببخشند و بخشی از تلفات توان راکتیو را با تزریق توان راکتیو جبران کنند....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.

 


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی برق در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی برق در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Distributed generations (DGs)
Shunt capacitor banks (SCBs)

ثبت سفارش جدید