Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
968,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی عمران " با موضوع " تشخیص آسیب تیرهای بتن مسلح بر اساس آزمایش و تحلیل ویژگی های دینامیکی غیر خطی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
تشخیص آسیب تیرهای بتن مسلح بر اساس آزمایش و تحلیل ویژگی های دینامیکی غیر خطی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Construction and Building Materials
سال انتشار
2012
کد محصول
1012661
تعداد صفحات انگليسی
8
تعداد صفحات فارسی
21
قیمت بر حسب ریال
968,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

بررسی آزمایشگاهی و تحلیلی تشخیص آسیب تیرهای بتن مسلح (RC) با استفاده از یک تیر RC آزمایشی صورت گرفته است. رابطه متقابل بین وسعت آسیب و ویژگی های دینامیکی غیر خطی (NDC) تیر آزمایشی در این مقاله ارائه شده است. NDC تیر RC با استفاده از تحلیل زمان- فرکانس (TFA) پاسخ جابجایی بر اساس تست ارتعاش ضربه ای و هارمونیک بدست آمد. رابطه متقابل بین دامنه جابجایی و فرکانس تحریک در حالت ارتعاش اجباری بدست آمد. با ترکیب نتایج حاصل از TFA با رابطه دامنه جابجایی و فرکانس ارتعاش طبیعی متناظر(DA-CNVF) بر اساس تست ارتعاش هارمونیک، عرض پنجره معقول برای TFA پیشنهاد شد. مشاهده می شود که عرض پنجره هفت برابر دوره تناوب اصلی سازه آزمایشی، یک گزینه مناسب در تحلیل زمان- فرکانس می باشد. با استفاده از TFA به همراه این عرض مناسب پنجره متحرک، رابطه بین DA-CNVF در سطوح آسیب مختلف در حالت ارتعاش آزاد برای نمایش و تحلیل NDC تیر RC آسیب دیده بکار برده شد. امکان سنجی استفاده از NDC تیر RC آسیب دیده از تست ارتعاش هارمونیک اجباری یا آزاد جهت تشخیص میزان آسیب مورد بحث قرار می گیرد. NDC تیر بتن مسلح برای تشخیص میزان آسیب آن در زمانی که آسیب ظاهری، قابل توجه نباشد، کاربرد دارد. بنابراین، این روش تشخیص آسیب می تواند برای سازه های دارای آسیب کوچک نامشهود یا آسیبی که با چشم غیر مسلح به سختی دیده شود، مناسب باشد.

1-مقدمه

فناوری تشخیص آسیب در سازه ها به دو دسته تقسیم می شود: روش الاستیک خطی و روش دینامیکی غیر خطی. فناوری تشخیص آسیب بر مبنای نظریه الاستیک خطی به روش مودال و روش حرکت موج دسته بندی می گردد. در روش مودال با استفاده از نرم افزارهای المان محدود چند منظوره، محاسبه فرکانس طبیعی و شکل مود سازه راحت می باشد [1، 2]. بنابراین، فرکانس طبیعی سازه و شکل مود، و در نتیجه، نتایج استنتاج شده مانند انحنای مودال [3]، انرژی کرنش مودال [4] و غیره به عنوان شاخص آسیب سازه در بسیاری از متون بکار برده می شوند….

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی عمران در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Damage detection
Time–frequency analysis
Nonlinear dynamic characteristics

ثبت سفارش جدید