Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
968,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی معدن " با موضوع " فروشویی زیستی دو نوع مختلف از کالکوپیریت با استفاده از باکتری Acidithiobacillus ferrooxidans " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
فروشویی زیستی دو نوع مختلف از کالکوپیریت با استفاده از باکتری Acidithiobacillus ferrooxidans
نویسنده/ناشر/نام مجله :
International Journal of Minerals, Metallurgy, and Materials
سال انتشار
2013
کد محصول
1012662
تعداد صفحات انگليسی
6
تعداد صفحات فارسی
11
قیمت بر حسب ریال
968,000
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

دو نوع مختلف از کالکوپیریت (کالکوپیریت پیریتی و کالکوپیریت پورفیری) با استفاده از باکتری Acidithiobacillus ferrooxidans ATF6 تحت فروشویی زیستی قرار گرفتند. فروشویی زیستی این دو کالکوپیریت متفاوت است. بازده استخراج مس از کالکوپیریت پیریتی بعد از 48 روز فروشویی %96/46 است، اما این مقدار برای کالکوپیریت پورفیری تنها %50/14 است. مقادیر مناسبی از یون­ های Fe2+ می ­تواند باعث بهبود بازده استخراج مس از این دو کالکوپیریت شود. مقدار بهینه یون­ های Fe2+ برای این دو نوع کالکوپیریت متفاوت است. جذب ATF6 روی این دو کالکوپیریت نیز در این مقاله بررسی شد. مشخص شد که ATF6 بطور گزینشی توسط این دو کالکوپیریت جذب می­ شود؛ میزان جذب سطحی بالاتر روی کالکوپیریت پیریتی نسبت به کالکوپیریت پورفیری باعث بالاتر بودن سرعت انحلال مس موجود در کالکوپیریت پیریتی می­ شود. علاوه بر این، اندازه­ گیری پتانسیل زتای کالکوپیریت قبل و بعد از فروشویی زیستی تأیید کننده این مطلب است که جذب ATF6 روی کالکوپیریت پیریتی راحت­تر انجام می ­شود.

1- مقدمه

کالکوپیریت فراوان­ترین ماده معدنی حاوی سولفید مس است [1]. استخراج مس از کالکوپیریت با استفاده از روش­ های متداول دشوار و هزینه ­بر است، چون اغلب با دیگر مواد معدنی مانند پیریت و کلسیت همراه است [2-3]. فروشویی زیستی مقرون به صرفه­ ترین فرایند جایگزین است که با محیط زیست نیز سازگاری دارد [4]. باکتری­ های اسید دوست نقشی حیاتی در استخراج فلزها از سنگ­ های معدنی سولفیدی با استفاده از فروشویی زیستی دارند [5]. Acidithiobacillus ferrooxidans، Acidithiobacillus thiooxidans و Leptospirillum ferrooxidans متداول ­ترین گونه­ های میانه ­دوست هستند [6]

  میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید 

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی معدن در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی معدن در زمینه کلمات کلیدی زیر است:





Chalcopyrite
bioleaching
adsorption
functional groups

ثبت سفارش جدید