Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,210,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی مکانیک " با موضوع " کنترل آشوب در مهار صدای ترمز دیسکی اتومبیل " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
کنترل آشوب در مهار صدای ترمز دیسکی اتومبیل
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Journal of Mechanical Science and Technolog
سال انتشار
2015
کد محصول
1012676
تعداد صفحات انگليسی
10
تعداد صفحات فارسی
23
قیمت بر حسب ریال
1,210,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

صدای ترمز دیسک، نمودی از ناپایداری خود تحریک ناشی از اصطکاک در سیستم های ترمز دیسکی است. در پژوهش حاضر، دینامیک آشوبناک و دوشاخگی ناآرام مرتبط با سیستم های ترمز مورد مطالعه قرار گرفته است. در برخی شرایط، کاهش صدای ترمز راهی برای مهار آشوب ها بوده و در صورتی که از آن جلوگیری بعمل نیاید، آسایش مسافران سلب می شود. در روش پیشنهادی ابتدا با هدف تمییز میان حرکت های متناوب (پرودیک) و آشوبناک و با استفاده از همگام سازی، بزرگ ترین توان لیاپانوف تخمین زده می شود. سپس رفتار غیرخطی پیچیده متناظر با طیفی از پارامترها مشاهده شده و در یک نمودار دوشاخگی ترسیم می شوند. دینامیک پیچیده سیستم های ترمز دیسکی به کمک نمودار دوشاخگی، پرتره فازی، نمودارهای پوانکاره، طیف فرکانسی و توان‌های لیاپانوف بررسی شد. در نهایت با استفاده از کنترل بازخورد حالت، رفتارهای آشوبناک سیستم کنترل شده و صدای ترمز مهار شد. سرانجام کارایی روش کنترل پیشنهادی با استفاده از شبیه سازی های عددی مورد بررسی قرار گرفت.

1-مقدمه

سیستم های مکانیکی غیرخطی را می توان به صورت سیستم های دینامیکی آرام توصیف نمود. با این حال، برخی از سیستم های مهندسی کاربردی، با این تعریف سازگار نیستند. اصطکاک خشک، لقی و عوامل ضربه ای می توانند تغییرات ناگهانی در میدان های برداری پدید آورند. سیستم های مکانیکی که در آن ها ضربه وجود دارد، نوسانگر (اسیلاتور) های ضربه ای نامیده می شوند. این سیستم ها به شدت غیرخطی بوده یا خطی پاره ای هستند. علت این مسئله، تغییرات ناگهانی در سرعت جسم در حال ارتعاش در لحظه وارد شدن ضربه است. نوسانگرهای ضربه ای در پی برخورد سیستم های در حال ارتعاش با یک دیگر یا با موانع صلب به وجود می‌آیند…

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.

 


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی مکانیک در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی مکانیک در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Disc brake
Chaotic
Squealing

ثبت سفارش جدید