Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,331,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " حسابداری " با موضوع " افشائیه ‏های سرمایه ‏ی فکری و حاکمیت شرکتی: یک بررسی تجربی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
افشائیه ‏های سرمایه ‏ی فکری و حاکمیت شرکتی: یک بررسی تجربی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Elsevier, Advances in accounting
سال انتشار
2015
کد محصول
1012698
تعداد صفحات انگليسی
48
تعداد صفحات فارسی
30
قیمت بر حسب ریال
1,331,000
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
566 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

آزمایش های تجربی مربوط به پیوندهای بین حاکمیت شرکتی و سرمایه‏ ی فکری به خصوص از منظر اقتصادهای در حال ظهور تحت پژوهش هستند که در آن اقتصادها مکانیسم ‏های حاکمیت شرکتی به تشریفات زیاد ناشی از تسلط خانوادگی گرایش دارند. هدف این پژوهش نشان دادن این شکاف در نوشتجات افشائیه ی سرمایه ‏ی فکری با تعهد به بررسی تجربی رابطه بین حاکمیت شرکتی و وسعت افشائیه‏ ی سرمایه‏ ی فکری در شرکت‏ های بنگلادشی است. ضمنا،  یافته هایی مهم این پژوهش نشان می دهند که یک رابطه‏ ی غیرخطی بین مالکیت خانواده و وسعت افشائیه‏ ی سرمایه‏ ی فکری وجود دارد. این تحقیق همچنین دریافت که مالکیت خارجی، استقلال هیئت مدیره، و حضور کمیته‏ های حسابرسی به طور مثبت با وسعت افشائیه‏ ی سرمایه ‏ی فکری مرتبط هستند. به طور معکوس، دوگانگی خانوادگی (یعنی، جاییکه جایگاه ‏های مدیر اجرایی (مدیر عامل) و ریاست توسط دو فرد از همان خانواده تصاحب می شوند) به طور منفی با وسعت افشائیه‏ ی سرمایه‏ ی فکری مرتبط است.

1- مقدمه

در اقتصادهای دانش ‏محور امروزی، سرمایه ‏ی فکری (علاوه بر سرمایه‏ ی مالی و فیزیکی) نقش معناداری در فرآیند خلق ارزش سازمان ‏ها ایفا می‏ کند. استدلال می شود که موفقیت بسیاری از سازمان ‏های قرن 21 بر توانایی آنها در گشودن و کاوش سرمایه‏ ی فکری برای کسب حداکثر مزیت سازمانی متکی است (کنان و آگستام، 2001؛ ناهاپیت و گوشال، 1998). کنان و آگستام (2001) در میان اولین نویسندگانی قرار داشتند که پیوندهای مفهومی بین حاکمیت شرکتی و سرمایه‏ ی فکری را شناسایی ‏کردند. آنها استدلال کردند که تصمیم‏ گیرندگانِ مسئول حاکمیت شرکتی یک سازمان "مسئولیت امانت داری" در استفاده‏ از مزیت کامل سرمایه‏ ی فکری، علاوه بر سرمایه‏ ی مالی و فیزیکی دارند. هدف این پژوهش کمک به زمینه‏ ی تحقیق در مورد افشائیه‏ی سرمایه‏ ی فکری (برای مثال سربیونی و پاربونت، 2007؛ هیدالگو، گارسیا مکا و مارتینز، 2011؛ لی، پایک و هانیفا، 2008 را ببینید) از طریق بررسی رابطه‏ ی بین ویژگی های مختلف حاکمیت شرکتی و وسعت افشائیه ‏ی سرمایه‏ ی فکری می باشد…

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله حسابداری در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده حسابداری در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Intellectual capital disclosure
Corporate governance
Agency theory

ثبت سفارش جدید