Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,314,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " رياضی " با موضوع " یک آماره کاوشی فضایی با شکل منعطف برای شناسایی خوشه ها " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
یک آماره کاوشی فضایی با شکل منعطف برای شناسایی خوشه ها
نویسنده/ناشر/نام مجله :
International journal of health geographics
سال انتشار
2005
کد محصول
1012701
تعداد صفحات انگليسی
15
تعداد صفحات فارسی
35
قیمت بر حسب ریال
1,314,500
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

پیش ­زمینه: آماره کاوشی فضایی پیشنهاد شده توسط کالدورف بر بسیاری از مطالعات همه­ گیرشناسی برای شناسایی خوشه اعمال شده است. با این وجود، این آماره کاوشی یک پنجره دایره­ ای را برای تعریف نواحی خوشه ­ای بالقوه به کار می ­برد و در نتیجه، شناسایی خوشه­ های غیردایره­ ای واقعی در آن با مشکل مواجه می ­شود. آماره جدید پیشنهاد شده توسط دازمال و آسونکائو برای شناسایی خوشه­ های غیردایره ­ای، قابلیت شناسایی خوشه­ ای با شکل بسیار بی ­قاعده را دارد اما خوشه­ هایش بسیار بزرگتر از خوشه واقعی فرض شده در  آزمایش هاست. 

روش­ ها: ما یک آماره کاوشی فضایی منطعف پیشنهاد می­ کنیم که بتواند خوشه­ های دارای اشکال بی ­قاعده را در همسایگی نسبتاً کوچک هر ناحیه شناسایی کند. به کمک شبیه­ سازی مونت کارلو با فرض مدل­های خوشه­ ای نقاط پرخطر دایره ­ای و غیردایره ­ای متعدد، عملکرد آماره کاوشی فضایی پیشنهاد شده با عملکرد آماره کاوشی فضایی دایره ­ای کالدروف مقایسه می­ شود. برای مقایسه، ما یک توزیع توان دومتغیری جدید پیشنهاد می­ کنیم که به کمک تعداد نواحی شناسایی شده به عنوان محتمل ­ترین خوشه و تعداد نواحی پرخطر موجود در محتمل­ ترین خوشه رده­ بندی می­ شود.

نتایج: آماره ­های کاوشی فضایی دایره­ ای، سطح بالای دقت را در شناسایی دقیق خوشه­ های دایره ­ای نشان می­ دهند. آماره کاوشی فضایی پیشنهادی، توان معمول خوبی دارد و علاوه بر این، توانایی شناسایی خوشه­ های پرخطر غیردایره­ ای به نحو بسیار دقیق ­تر نسبت به خوشه­ های دایره ­ای را دارد.

نتیجه­ گیری: آماره کاوشی فضایی پیشنهاد شده برای اندازه خوشه کوچک تا متوسط تا 30 به خوبی عمل می­ کند. برای اندازه خوشه بزرگتر، این روش عملاً امکان­ پذیر نیست و الگوریتم کارآمدتری موردنیاز است.

1-مقدمه 

سوال در این باره که آیا انواع بیماری را می ­توان در فضا خوشه­ بندی کرد، در مقالات علمی بسیار موردتوجه بوده است [1-4]. اگرچه، آزمایش ­های آماری بسیاری برای خوشه ­های بیماری پیشنهاد شده ­اند، اغلب آزمایش ­ها به علت یک یا دو پارامتر ناشناخته که باید قبل از کاربرد تنظیم شود، دچار مشکلات متعددی می­ شوند. به عنوان مثال، در روش کوزیک و ادواردز [5]، تعداد k همسایه نزدیک نامعین است و در روش بیساگ و نیوول [6]، تعداد موارد برای اندازه خوشه نامعین است. تا جایی که ما می­ دانیم، آماره کاوشی فضایی پیشنهاد شده توسط کالدورف [7، 8] و آزمون رویدادهای فزونی بیشینه تانگو [9، 10] استثنا هستند و آزمایش­های متعددی را در نظر می ­گیرند تا بتوانیم اندازه بیشینه خوشه را تشخیص دهیم. به ویژه، آماره کاوشی فضایی دایره­ای کالدروف در انواع مطالعات همه ­گیرشناسی برای شناسایی خوشه مورد استفاده قرار گرفته است (به عنوان مثال، [11-13] را ببینید)...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله رياضی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده رياضی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


True Cluster
Complete Spatial Randomness
Tokyo Metropolitan Area

ثبت سفارش جدید