Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
880,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " زيست شناسی " با موضوع " ثبت جدید شکل رنگ خرچنگ Charybdis annulata Fabricius 1798 " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
ثبت جدید شکل رنگ خرچنگ Charybdis annulata Fabricius 1798
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Arthropods
سال انتشار
2012
کد محصول
1012705
تعداد صفحات انگليسی
7
تعداد صفحات فارسی
6
قیمت بر حسب ریال
880,000
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
171 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

Charybdis annulata یک خرچنگی است که در ساحل های صخره ای پیدا می شود. عمدتا در صخره های مرجانی و محل هایی که پر از جلبک باشد دیده می شود. در طول مطالعه بر روی تنوع این خرچنگ سواحل Saurashtra، Gujarat ، هند ما بر روی حضور چند شکلی رنگ در گونه ها تمرکز کردیم. همه 62 نمونه از مزرعه جمع شده و دو رنگ نارنجی و قهوه­ای شناسایی شدند. تفاوت در خصوصیات مورفولوژیکی بر اساس مشاهده جزئیات  هر دو شکل به اثبات رسید. شکل نارنجی یک ریز محیط کوچکی برای خود انتخاب کرده در حالی که شکل قهوه ای از محدوده وسیعی استفاده می کند.

-1مقدمه

چند شکلی(polymorphism) یا تنوع رنگی در افراد متفاوت یک گونه یک پدیده مشابهی است که در اغلب مهره داران مخصوصا در نرم تنان و پروانه و عنکبوت و ... دیده می شود. تغییر رنگ به وسیله تعداد زیادی از حیوانات برای گریز و یک روش بقا استفاده می شود زیرا خطر شکار راکاهش می دهد. عواملی همانند جدایی جغرافیایی جمعیت ها، خطر شکار شدن، سن ، رژیم غذایی و عفونت به کمک عوامل پاتوژن و عوامل ژنتیکی نقش مهمی در تنوع رنگ ایجاد شده در گونه ها دارند. چند شکلی در حیوانات  سبب می شود تا در محیط های هتروژن و متفاوت نسبت به هم زندگی کنند. چند شکلی برای ماهی ها ، نرم تنان و ایزوپودها با جزئیات بیشتر و از دیدگاه ژنتیکی و اکولوژیکی بررسی شده است.Harley  در سال 2006 ساختار ژنتیکی Pisaster ochraceus را برای تنوع رنگ بررسی کرده است. Hoagland  عنوان کرد که شکم پایان از چند شکلی به عنوان یک روش سازشی برای بقا استفاده می کنند درحالی که Luiz –Junior چند شکلی را در Halacanthus ciliaris مطالعه کرده است...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله زيست شناسی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده زيست شناسی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Polymorphism
Charybdis annulata
brachyuran crab

ثبت سفارش جدید