Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,265,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " شيمی " با موضوع " نانو تله جیوه برای حذف مؤثر و کارآمد جیوه (II) از محلول آبی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
نانو تله جیوه برای حذف مؤثر و کارآمد جیوه (II) از محلول آبی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Nature communications
سال انتشار
2014
کد محصول
1012735
تعداد صفحات انگليسی
7
تعداد صفحات فارسی
16
قیمت بر حسب ریال
1,265,000
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



 چکیده

حذف مؤثر و کارآمد آلودگی جیوه از محیط آبی برای حفاظت از سلامت عمومی و محیط زیست کاری دشوار است. در اینجا تولید یک نانو تله جیوه با عامل­دار کردن یک پلیمر آلی متخلخل با مساحت سطحی بالا با مقادیر زیاد گروه ­های کی­لیت کننده جیوه گزارش شده است. نانو تله جیوه مبتنی بر پلیمر آلی متخلخل ظرفیت جذب اشباع بالای mg/g 1000 را نشان داد، و می ­تواند غلظت جیوه (II) را از ppm 10 تا مقادیر بسیار کمتر از ppb 4/0 که بسیار پایین­ تر از حدود مجاز در استانداردهای آب آشامیدنی است (ppb 2) کاهش دهد، و همچنین می­ تواند بیشتر از %9/99 جیوه (II) را در عرض چند دقیقه حذف کند. بنابراین، نتایج این کار تحقیقاتی می­ تواند معیاری جدید برای مواد جاذب جیوه باشد و دیدگاه جدیدی را برای حذف جیوه (II) و همچنین دیگر یون­ های فلزات سنگین از آب آلوده شده و پاکسازی محیط زیست فراهم کند.

1-مقدمه

آلودگی جیوه (Hg)، که می ­تواند باعث عیوب مادرزادی، آسیب مغزی، و بیماری در انسان­ ها و دیگر گونه ­ها شود، مدت­ های زیادی است که به عنوان خطری برای سلامت عمومی و محیط زیست شناخته می ­شود [1]. رهاسازی جیوه در محیط زیست عمدتاً از طریق تخلیة محصولات صنعتی مانند مواد شیمیایی، تجهیزات الکترونیکی، باتری ­ها و احتراق سوخت­ های فسیلی انجام می­ شود [2]. اخیراً یک توافق بین المللی با هدف کاهش خطرات جیوه به دست آمده است، که باعث افزایش تحقیقات مورد نیاز برای حذف و بازیابی یون­ های جیوه از پساب­ های صنعتی شده است [3]. حد بالای ppb 2 برای جیوه در آب آشامیدنی توسط سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا (EPA) تعیین شده است [4]، و حتی حدود پایین­ تری نیز برای تخلیه جیوه در سیستم ­های آبزی برای حفاظت از اکوسیستم­ ها تعیین شده است [5]... 

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله شيمی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده شيمی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



removal of mercury

ثبت سفارش جدید