Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
968,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسي شيمی " با موضوع " مطالعه تجربی انتقال جرم در سیستم های میکروقطره مایع یونی /آب با استفاده از روش میکرو LIF " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
مطالعه تجربی انتقال جرم در سیستم های میکروقطره مایع یونی /آب با استفاده از روش میکرو LIF
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Chemical Engineering Journal
سال انتشار
2016
کد محصول
1012738
تعداد صفحات انگليسی
10
تعداد صفحات فارسی
21
قیمت بر حسب ریال
968,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

مطالعه تجربی انتقال جرم در سیستم های میکروقطره مایع یونی /آب با استفاده از روش اندازه گیری میکرو LIF (فلورسانس ناشی از لیزر) انجام شد، که در آن [C4mim] [PF6] به عنوان یک نشانگر IL و رودامین 6G به عنوان مدل حل شونده اتخاذ شد. در مرحله اول، دستگاه های میکروفلوئیدی و آزمایشات مرجع کمکی بطور استادانه طراحی شدند تا اندازه گیری غلظت های میکرو LIF را در سیستم های جریان قطره مایع- مایع تسهیل کنند. رفتارهای انتقال جرم دینامیک رودامین 6G از قطره آب به اطراف IL در دو میکروکانال به وضوح مشاهده شد، و بطور کمی توسط ضرایب انتقال جرم  مشخص شد. نتایج نشان داد که میکروسیستم های مبتنی بر قطره افزایش آشکار در انتقال جرم بین IL و آب به ارمغان آورد، که در آن  در محدوده 0.05-1.5 بر ثانیه است و حدود 103-104 برابر بالاتر از ماکرو سیستم های معمولی بود. این کار رفتار انتقال جرم در سیستم آب / میکروقطره IL را افشا کرد و پتانسیل بسیار زیاد میکروسیستم مبتنی بر قطره در تشدید انتقال جرم در سیستم چند فازی شامل IL تایید شده است.

1- مقدمه

ترکیبات آلی مورد استفاده فوق العاده فرار (VOCs) همیشه موجب نگرانی های زیادی در صنعت مهندسی شیمی بوده اند که می توانند اثرات مضر بر محیط زیست و سلامت انسان پس از تبخیر در اتمسفر داشته باشند. بطور جایگزین، مردم توجه خود را به جایگزین های غیر فرار، مانند مایعات یونی (ILS)، برای فرآیندهای شیمیایی سبزتر معطوف می کنند. IL ها نمک هایی با دمای ذوب پایین تر از نقطه جوش آب هستند و در طبیعت بصورت نمک هایی نشان داده می شوند که به طور انحصاری از یون ها تشکیل می شوند. علاوه بر این که IL های غیر فرار، خواص جذاب بسیاری مانند اشتعال ناپذیری، استحکام حرارتی بالا، طیف گسترده ای از قابلیت رسانایی الکتریکی و قطبش، توانایی حل قوی و فعالیت کاتالیزوری بالا دارند. از همه مهمتر، با ترکیب و اصلاح کاتیون ها و آنیون ها و همچنین جایگزین آن ها، IL هایی با خواص هدفمند می تواند طراحی و سنتز شوند. همه این ویژگی های برتر باعث می شوند IL ها جایگزین های رقابتی در انواع کاربردها شامل تجزیه، جداسازی، آنالیز شیمیایی، شیمی الکتریکی و سنتز مواد باشند....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسي شيمی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسي شيمی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


Microfluidics
Droplet-based reactor
Ionic liquid
Mass transfer
Micro-LIF

ثبت سفارش جدید