Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,265,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " نانوفناوری " با موضوع " حذف جیوه (II) از آب با استفاده از نانو جاذب Fe3O4/هیدروکسی آپاتیت: روشی مؤثر، اقتصادی و سریع " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
حذف جیوه (II) از آب با استفاده از نانو جاذب Fe3O4/هیدروکسی آپاتیت: روشی مؤثر، اقتصادی و سریع
نویسنده/ناشر/نام مجله :
AASCIT Journal of Nanoscience
سال انتشار
2015
کد محصول
1012740
تعداد صفحات انگليسی
8
تعداد صفحات فارسی
16
قیمت بر حسب ریال
1,265,000
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
3 مگا بایت
تصویر پیش فرض



 چکیده

یک نانو جاذب جدید از طریق عامل­ دار کردن هیدروکسی آپاتیت با اکسید آهن (Fe3O4/HAP) سنتز شد. این ماده به عنوان یک جاذب سطحی مؤثر و اقتصادی برای حذف جیوه (II) از آب استفاده شد. ساختار بلوری و مورفولوژی Fe3O4/HAP با استفاده از آنالیزهای XRD و SEM تعیین شد. اثر مقدار جاذب، زمان تماس، pH اولیه و غلظت اولیه یون جیوه روی قابلیت جذب سطحی بررسی شد. برای ارزیابی رفتار جذب سطحی، مدل­ های ایزوترم و معادلة سینتیکی ارائه شد. برازش  داده های تجربی روی مدل ایزوترم لانگمویر بهتر بود. جذب سطحی جیوه روی Fe3O4/HAP از معادله سینتیکی شبه مرتبه دوم پیروی می­ کند. به دلیل قابلیت جذب بالای Fe3O4/HAP، مقدار قابل ملاحظه mg/g 2/492 Hg2+ را می­ توان حذف کرد (تا %98)، و تحت شرایط بهینه جذب در حدود 10 دقیقه به تعادل می­ رسد. با بررسی پارامترهای ترمودینامیکی مشخص شد که فرایند جذب سطحی دارای ماهیتی گرماگیر است. ظرفیت جذب سطحی Hg(II) روی Fe3O4/HAP با افزایش دما افزایش می ­یابد.

1- مقدمه

جاذب­ های سطحی معمول عمدتاً کربن ­های فعال، زئولیت، رُس ­ها، زیست توده و مواد پلیمری را شامل می­ شوند (Crini, 2006; Di Natale et al., 2011; Hsi and Tsai, 2012). با این حال، ظرفیت­ های جذب پایین و سخت بودن جداسازی از جمله معایب این جاذب­ ها هستند، که نشان دهنده نیاز برای تحقیقات جدید به منظور دستیابی به مواد با کارایی بالاتر است. اخیراً مطالعاتی در مورد کاربرد مواد معدنی برای تصفیة پساب­ های حاوی فلزات سنگین انجام شده است. زئولیت (Apiratikul and Pavasant, 2008; Pitcher et al., 2004)، مونت موریلونیت (Bhattacharyya and Gupta, 2008; Wu et al., 2009)، رکتوریت (Huang et al., 2008a; Huang et al., 2008b)، دیاتومیت (Al-Ghouti et al., 2004; Šljivić et al., 2009a) و تبادل یون برای حل کردن مشکل پساب از طریق جذب سطحی، رسوب­ دهی و تشکیل کمپلکس استفاده شده ­اند… 

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله نانوفناوری در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده نانوفناوری در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Removal of Toxic Mercury

ثبت سفارش جدید