Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,210,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " شيمی " با موضوع " سنتز سبز نانوذرات نقره به عنوان حسگر برای آشکارسازی پراکسید هیدروژن در آب " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
سنتز سبز نانوذرات نقره به عنوان حسگر برای آشکارسازی پراکسید هیدروژن در آب
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Elsevier, Journal of hazardous materials
سال انتشار
2012
کد محصول
1012751
تعداد صفحات انگليسی
6
تعداد صفحات فارسی
21
قیمت بر حسب ریال
1,210,000
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



 چکیده

روش سنتز «سبز» ارائه شده، یک روش کارآمد، سریع، آسان، تجدیدپذیر، ارزان، زیست سازگار و غیرسمی برای تشکیل نانوذرات نقره است که مزایای بسیاری نسبت به روش­ های شیمی - فیزیکی دارد. طرح پراش پرتو ایکس (XRD)،  شکل گیری نانوذرات نقره و بلورینگی آنها را نشان می ­دهد. میانگین اندازه نانوذرات نقره 8.25±1.37nm بود که با طیف­سنجی الکترون عبوری (TEM) تایید شد. طیف جذبی UV-Vis قله جذب مشخصه نانوذرات نقره را در 410 نانومتر نشان داد. FTIR، حضور آزادیراکتین را به عنوان عامل کاهنده و پایدارکننده در شکل ­گیری نانوذرات نقره تایید می­ کند. به علاوه، الکترود اصلاح شده با نانوذرات نقره (Ag/GC) فعالیت الکتروکاتالیستی عالی نسبت به کاهش پراکسید هیدروژن (H2O2) نشان می ­دهد. نانونقره تولید شده، پایدار است و اندازه ذرات آن قابل مقایسه با روش­ های دیگر است. این نانوذرات نقره، کاربرد بالقوه در حوزه حسگر، کاتالیست، پیل ­های سوختی و دستگاه­های نانو دارند.

1-مقدمه

نانوذرات نقره (NS) به علت کاربردهای گسترده در حوزه ­های نوظهور علم نانو و فناوری توجه زیادی را به خود معطوف داشته ­اند [1]. اندازه، شکل، و مورفولوژی سطحی نقش حیاتی در کنترل خصوصیات فیزیکی، شیمیایی، اپتیکی و الکترونیکی این مواد حوزه نانو ایفا می­ کند [2،3]. در دهه گذشته، بر روی عنوان «شیمی سبز» و «فرایندهای سبز» تاکید فزاینده­ای صورت گرفته است. هدف این کار، حذف کلی یا حداقل کمینه کردن مواد زاید تولید شده و ایجاد فرایندهای پایدار از طریق پذیرش 12 اصل اساسی است [4-6]...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله شيمی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده شيمی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Green synthesis
Nanosilver
Hydrogen peroxide

ثبت سفارش جدید