Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
968,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " شيمی " با موضوع " سنتز نانوذرات ZnO و بررسی اثر آن روی رفتار ضد میکروبی، ضد خوردگی و مکانیکی کامپوزیت ZnO پلی-اورتان برای پوشش دهی سطحی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
سنتز نانوذرات ZnO و بررسی اثر آن روی رفتار ضد میکروبی، ضد خوردگی و مکانیکی کامپوزیت ZnO پلی-اورتان برای پوشش دهی سطحی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Dyes and Pigments
سال انتشار
2015
کد محصول
1012793
تعداد صفحات انگليسی
8
تعداد صفحات فارسی
16
قیمت بر حسب ریال
968,000
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
4 مگا بایت
تصویر پیش فرض



 چکیده

نانوذرات اکسید روی (ZnO NPs) با استفاده از یک روش رسوب­ دهی مستقیم تهیه شدند. تصویر TEM نشان داد که شکل ZnO NPs سنتز شده شبه کروی و میانگین قطر آن­ها nm 20 است. لایه­ های پوشش دهنده نانوکامپوزیت ZnO پلی­اورتان (ZPN) با دیسپرس کردن یکنواخت ZnO NPs با مقدار بارگذاری %1/0 تا %2 وزنی با استفاده از تابش فراصوت در پلی­اورتان دوجزئی تولید شد. فعالیت ضد میکروبی لایه­ های پوشش دهنده ZPN در برابر باکتری ­های گرم منفی و گرم مثبت بررسی شد. عملکرد خوردگی، و خواص فیزیکی و مکانیکی لایه­ های پوشش دهنده ZPN نیز ارزیابی شد. دیسپرس شدن عالی ZnO NPs در پوشش پلی ­اورتان با استفاده از SEM نشان داده شد. نتایج به دست آمده کاهش سرعت رشد ارگانیزم­ ها روی سطح پوشش ZPN، و همچنین بهبود مقاومت در برابر خوردگی و مقاومت مکانیکی را در غلظت­ های پایین­ تر نشان داد، که این بهبود با افزایش % وزنی ZnO NPs افزایش می­ یابد.

1- مقدمه

مشخص شده است که استفاده از نانوذرات (NPs) به عنوان مواد افزودنی در پوشش ­ها باعث بهبود پایداری حرارتی پلی مر [1,2]، افزایش مقاومت در برابر خراش و سایش، و ایجاد خواص حفاظتی از جمله مقاومت در برابر خوردگی بدون تأثیرگذاری روی دیگر خواص پوشش ­ها می ­شود [3,4]. نانوذرات رایج مورد استفاده در پوشش­ ها عبارتند از SiO2 [3,5-7]، TiO2 [2,8]، ZnO [9,10]، Al2O3 [11]، Fe2O3 [12] و CaCO3 [13]. استفاده از نانوذرات عمدتاً بر اساس خواص ذاتی آن­ها انجام می­ شود. به عنوان مثال، نانو دی اکسید تیتانیوم و نانو اکسید روی معمولاً به عنوان عوامل محافظ در برابر نور UV استفاده می­ شوند، درحالیکه نانو اکسید آلومینیوم و نانو سیلیکا برای بهبود مقاومت پوشش­ ها در برابر خراش و سایش استفاده می­ شوند. بهبود خواص ناشی از نسبت حجم به سطح بالاتر نانوذرات است که اغلب با نسبت­ های ابعاد بسیار بالا مشخص می ­شود [14]. روش ­های مختلفی مانند فرایند مکانیکی- شیمیایی [15,16]، فرایند رسوب­ دهی [17-19]، فرایند سُل-ژل [20]، روش­ های سولووترمال، هیدروترمال و مایکروویو [21]، فرایند امولسیون [22] و فرایند میکروامولسیون [23] برای تولید نانوساختارهای ZnO استفاده  می شود…

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله شيمی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده شيمی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




ZnO nanoparticles
Polyurethane nanocomposite
Antimicrobial activity

ثبت سفارش جدید