Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,083,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی عمران " با موضوع " ارزیابی هزینه های مورد انتظار برای نگهداری سازه های در حال خراب شدن در طول چرخه عمر " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
ارزیابی هزینه های مورد انتظار برای نگهداری سازه های در حال خراب شدن در طول چرخه عمر
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Journal of Structural Engineering
سال انتشار
2003
کد محصول
1012803
تعداد صفحات انگليسی
10
تعداد صفحات فارسی
23
قیمت بر حسب ریال
1,083,500
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض




 چکیده

در جهانی که منابع مالی با نیازِ رو به رشد برای نگهداری سازه های در حال خراب شدن، هم گام نیستند، این امر ضروری به نظر می رسد که تصمیمات مربوط به نگهداری طوری اتخاذ شوند که به بهترین شکلِ ممکن از منابع مالی محدود استفاده شود. تصمیم ­گیرندگان بایستی هزینه­ های مورد انتظار نگهداری در طول چرخه عمر سازه های رو به خراب شدن را ارزیابی کنند و از روش های سود/ هزینه برای دستیابی تخصیص منابع بهینه استفاده کنند. این مقاله روشی برای ارزیابی هزینه های مورد انتظار برای تعمیر و نگهداریِ سازه های رو به خرابی در طول چرخه عمرشان با در نظرگیری عدم قطعیت های مربوط به استفاده از فعالیت های نعمیرات و نگهداری مطرح می کند. از این روش می توان برای تعیین تعداد مداخلات نگهداری برای یک سازه رو به خرابی یا یک گروه سازه رو به خرابی در طول یک بازه زمانی مشخص و همچنین هزینه های مورد انتظار نگهداری استفاده کرد. این روش هم برای زیرساخت­ های عمرانی جدید و هم برای زیرساخت­ های عمرانی موجود با روش های گوناگون نگهداری مناسب است. هدف نهایی، ارزیابی هزینه های استراتژی های مختلف نگهداری و تعیین روند نگهداری بهینه در طول یک بازه زمانی مشخص است. در شکل حاضر، خط اول کاربرد این روش مربوط به پل­ های بزرگراه ها است. اگرچه از این روش می توان برای هر نوع سازه یا گروه سازه ای که نیازمند نگهداری و تعمیر در آینده قابل پیش بینی است، استفاده کرد. روشِ مطرح ­شده می تواند برنامه ریزی شود و در یک بسته نرم افزاری موجود برای هزینه های چرخه عمر زیرساخت های عمرانی ثبت شود. به منظور بیان روش مورد نظر و همچنین بیان بازدهی هزینه مداخلاتِ نگهداری و تعمیراتِ پیش­گیری کننده، یک گروه پل بتن­ مسلح موجود تحلیل شده است.

1-مقدمه

اغلب سیستم های سازه ای به منظور حفظ عملکردشان نیازمند مدیریت مناسب در طول چرخه عمرشان هستند. تصمیم گیرندگان باید تصمیم بگیرند که چه زکانی و چگونه تعمیرات، بازسازی، جایگزینی انجام شود و یا تجهیزات رو به خرابی منقضی شوند. برای برآورد هزینه های منطقی برای نگهداری سازه های رو به خرابی در طول عمر بهره برداریشان و همچنین برای کمک به تصمیم گیری مدیران به بهترین نحو، نیاز به استفاده از روش های ارزیابی هزینه های موثر است (FHWA 2000). معمولا هزینه ساخت، هزینه بازرسی، هزینه نگهداری، هزینه کاربر و هزینه خراب کردن برای تحلیل هزینه های چرخه عمرِ سازه های رو به خرابی ضروری هستند (چانگ و شینوزوکا 1996؛ انگ و د لئون 1997؛ فرنگوال و همکاران 1997، 2000؛ انگ و همکاران 1998a،b؛ داس 1998، 2000؛ مائونس ال تی دی و آزمایشگاه تحقیقات حمل و نقل 1998، 1999؛ انرایت و فرانگوال 1999؛ فرانگوال 1999؛ فرانگوپال و داس 1999؛ والبنک و همکاران 1999)...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی عمران در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



Life cycle
Rehabilitation
Structural analysis
Maintenance

ثبت سفارش جدید