Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,210,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " روانشناسی " با موضوع " چالش های اخلاقی در آسایشگاه سالمندان- دیدگاه و تجارب کارکنان در مورد جلسات اخلاقی منظم با حظور خویشاوندان افراد مقیم در آسایشگاه سالمندان " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
چالش های اخلاقی در آسایشگاه سالمندان- دیدگاه و تجارب کارکنان در مورد جلسات اخلاقی منظم با حظور خویشاوندان افراد مقیم در آسایشگاه سالمندان
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Scandinavian journal of caring Sciences
سال انتشار
2015
کد محصول
1012845
تعداد صفحات انگليسی
14
تعداد صفحات فارسی
18
قیمت بر حسب ریال
1,210,000
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
190 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



 چکیده

تاریخچه- در آسایشگاه سالمندان مشکلات اخلاقی متعددی وجود دارد. از جمله این مشکلات می توان به تصمیم گیری در مورد مراقبت های پایان حیات، اِعمال محدودیت و فقدان منابع اشاره کرد.

هدف- هدف مطالعه حاضر بررسی دیدگاه و تجارب کارکنان آسایشگاه سالمندان در مورد چالش های اخلاقی، و شناسایی نوع چالش های اخلاقی و مسائلی است که در سرای سالمندان مطرح می شوند.

روش- در این مطالعه از رویکرد دو مرحله ای استفاده شده است- کاربرد پرسشنامه در مورد چالش های اخلاقی و فعالیت های اخلاقی سیستماتیک بر روی تمام کارکنان سرای سالمندان در نروژ و همچنین کارکنان غیر پزشک و ثبت مذاکرات اخلاقی سیستماتیک حاصل از مدل فعالیت های بالینی مناسب اتریش.

نتایج- 91 درصد از کارکنان آسایشگاه سالمندان مشکلات اخلاقی را به صورت یک زحمت مضاعف توصیف کردند. بر اساس گزارش کارکنان، سه مورد از مهمترین چالش های اخلاقی عبارتند از : فقدان منابع (79 درصد)؛ مسائل مربوط به مراقبت های پایان حیات (39 درصد) و اجبار (33 درصد).

برای بهبود اصول اخلاقی، بسیاری از کارمندان معتقدند باید اصول اخلاقی آموزش داده شوند (86 درصد) و زمانی برای مذاکرات اخلاقی اختصاص داده شود (82 درصد). از میان 33 جلسه با محوریت مسائل اخلاقی که در بازه زمانی 1 ساله در اتریش برگزار شده اند، 29 مورد مربوط به جلسات اخلاقی ساکنین آسایشگاه روانی بود تصمیمات لازم برای این افراد اتخاذ شده بود. در 29 جلسه در مورد راه حل پیشنهادی توافق حاصل شده و به وهله عمل در آمده بود. ساکنین آسایشگاه ها در این جلسات حضور نداشتند، اما یکی از اطرافیان آنها در اغلب مذاکرات حضور داشتند. در اکثر موارد، موضوع اصلی ، مراقبت پایان حیات و درمان جهت تداوم حیات بوده است.

نتیجه گیری- فقدان منابع، مسائل مربوط به پایان حیات و اجبار از جمله چالش های اخلاقی هستند که توسط پرستاران آسایشگاه سالمندان گزارش شدند. به اعتقاد کارکنان، فعالیت های اخلاقی سیستماتیک نقش موثری در بهبود تصمیم گیری دارد. جلسات اخلاقی ساکنین آسایشگاه های سالمندان می تواند به توافق در مورد تصمیم گیری جهت مراقبت از بیماران این آسایشگاه ها منتهی شود. باید تمهیدات لازم جهت حضور ساکنین آسایشگاه های سالمندان در آینده اندیشیده شود.

1-مقدمه

در ادبیات پژوهشی به چالش های اخلاقی متعددی در زمینه مراقبت از سالمندان و سرای سالمندان اشاره شده است. از جمله این مسائل می توان به تصمیم گیری و سایر چالش های مراقبت های پایان حیات (3-1)، اِعمال محدودیت (4،5)، فقدان منابع (1؛5)، خودمختاری و توانایی تصمیم گیری (1، 6)، ارتباط و همکاری بین کارکنان این مراکز و خویشاوندان این بیماران اشاره کرد. بهتر است بین چالش اخلاقی و دو راهی اخلاقی در زمینه مراقبت در آسایشگاه سالمندان تمایز قائل شود. منظور از چالش های اخلاقی، کلیه مسائل اخلاقی هستند، در حالیکه دو راهی اخلاقی نوع بخصوصی از چالش اخلاقی است که در آن فرد باید بین دو گزینه، یک مورد را انتخاب کند...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله روانشناسی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده روانشناسی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



ethics
ethical problems
nursing home

ثبت سفارش جدید